יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ הגישה תלונה לוועדת הרוויזיה בעניין סעיף 84 לחוק לשכת עוה"ד
28/03/2010

בפנייתה של תנועת אומ"ץ אל עו"ד יורי גיא רון יו"ר לשכת עורכי הדין בישראל כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
1. לפני מספר חודשים הגישה תנועת אומ"ץ ללשכת עוה"ד תלונה נגד השר עו"ד דן מרידור בגין הפרה של חוק לשכת עוה"ד האוסר על התניית שכר טרחה במשפט פלילי. בתום דיונים פנימיים בלשכה נמסר לנו כי הוחלט להעמיד את עו"ד דן מרידור בפני בית הדין המשמעתי של הלשכה והדיון הראשוני בתיק אמור להתקיים היום.
2. מכלי התקשורת נודע לנו, כי במקביל להגשת הקובלנה המשמעתית נגד עו"ד מרידור ע"י וועדת האתיקה של וועד מחוז תל אביב בראשותו של עו"ד אפרים נווה, מקיים גוף אחר בלשכה הנקרא  "וועדת הרוויזיה", בראשות עו"ד דרור ארד איילון, דיון עקרוני בנושא עדכון סעיף 84 של חוק הלשכה, הסעיף שעו"ד מרידור מואשם בהפרתו.
3. אומ"ץ פנתה לעו"ד ארד אילון בבקשה ש"וועדת הרוויזיה" לא תקבל החלטה בנדון כל עוד שמתנהל בלשכה דיון על עו"ד מרידור. בימים אלו, השיב לנו עו"ד ארד אילון, כי אין יסוד למנוע מועדת הרויזיה לדון בסעיף 84 לחוק הלשכה בשל כך שמתנהל הליך משמעתי בעניין הקשור לנושא.
4. תנועת אומ"ץ סבורה כי אין מקום לקיים דיון מעין זה בוועדת הרוויזיה, בעניין שתלוי ועומד בפני בית הדין המשמעתי ויש בכך כדי להוות השפעה בלתי ראויה על ההליך המשפטי.
למעשה, כעולה מכלי התקשורת, סניגורו של עו"ד מרידור, עו"ד צבי אגמון, כבר העלה טענה בעניין זה בפניותיו לועד המחוז, בכדי ליצור ספק סביר שעשוי להביא לזיכוי: "אבקש להפנות שימת-לבך לעניין נוסף שהובא לאחרונה לידיעתי"... בוועדה בלשכה העוסקת בקביעת כללי אתיקה, אמורה לעלות לדיון שאלת קיומו של האיסור על התניית שכר-טרחה בהליכים פליליים, להבדיל ממשפט פלילי. אין זה סביר בעיניי כי לשכת עורכי הדין תעלה לדיון ביד אחת את עצם שאלת האיסור - וביד השנייה תורה על הגשת קובלנה על עצם נושא שקיומו שנוי במחלוקת".
5. אנו סבורים כי יש לקיים הליך משמעתי תקין וללא התערבות חיצונית, כהתערבותה של ועדת הרוויזיה. זכותה המלאה של לשכת עו"ד לערוך רוויזיה בסעיף זה או אחר של חוק האתיקה, אך הדבר צריך להיעשות, לעניות דעתנו, ממועד קבלת ההחלטה החדשה ואילך ללא רטרואקטיבית.
6. לאור האמור לעיל, אנו דורשים את התערבותך המיידית ומבקשים ש"וועדת הרוויזיה" לא תקבל החלטה בנדון כל עוד שמתנהל בלשכה דיון על עו"ד מרידור.
העתק:
יו"ר ועדת האתיקה - עו"ד נווה אפרים – מחוז ת"א

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.