יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ עתרה לבג"ץ: להעמיד לדין את עו"ד מסר בגין מעורבותו בפרשת אולמרט.
18/02/2010

תנועת אומ"ץ עתרה היום (18.2.2010) לבית המשפט הגבוה לצדק כנגד החלטת הפרקליטות להימנע מלהעמיד לדין את עו"ד אוריאל מסר בגין חלקו בפרשת מעטפות הכסף וניהול הקופה הסודית עבור ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט ובגין חלקו בפרשת מרכז ההשקעות.
בעתירה שהוגשה באמצעות עורכי הדין גד מינא וחן גבירץ ממשרד גד מינא ושות', נטען, כי החלטת הפרקליטות שלא להעמיד לדין את עו"ד מסר הינה בלתי סבירה באופן קיצוני ומהותי וכי על בית המשפט העליון להתערב ולהפוך החלטה זו. עוד נטען, כי קביעות הפרקליטות בהחלטה סותרות את טענות הפרקליטות בכתב האישום שהוגש נגד אולמרט. כך, בכתב האישום מייחסת הפרקליטות לעו"ד מסר מעשים פסולים, ומודעות לאותם מעשים, בעוד בהחלטה נקבע, באופן לא ברור, אחרת.
כזכור, על פי כתב האישום ניהל עו"ד מסר במשרדו עבור אולמרט קופה סודית של מזומנים שהצטברו בה מאות אלפי דולרים שמקורם, בעיקר, ממשה טלנסקי. הכספים הועברו לעו"ד מסר, בדרך כלל, על ידי ראש לשכתו של אולמרט, שולה זקן, ומידי פעם העביר עו"ד מסר לאולמרט סכומי כסף מהקופה הסודית ואף פרט אותם עבורו בחנות לחלפנות כספים.
עוד נטען בכתב האישום, כי כשמונה אולמרט לשר החל עו"ד מסר לייצג לקוחות בעניינים שנמצאים תחת אחריותו של אולמרט ואף פנה לאותם לקוחות ביוזמתו והציע את שירותיו. אולמרט, שעמד בניגוד עניינים חריף לאור מחוייבותו לעו"ד מסר, התערב באופן אישי לטובת לקוחותיו של מסר ואף שינה את החלטות הדרג המקצועי.
תנועת אומ"ץ טוענת, כי מכתב האישום עולה שעו"ד מסר היה שותף לעבירות לכאורה שביצע אולמרט וסייע לו בביצוען לרבות בהסתרת הקופה הסודית. עוד נטען, כי הגם שעו"ד מסר אינו עובד ציבור יש להעמידו לדין בשל חומרת העבירות לכאורה והפגיעה העמוקה בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו – פגיעה שעו"ד מסר היה שותף מלא ליצירתה.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.