יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ דורשת לפזר את ועדת המניות של בנק לאומי בראשות עו"ד מרגלית נוף
16/02/2010

בפנייתה של תנועה אומ"ץ אל שר האוצר יובל שטייניץ כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
המהלך הבלתי הולם מבחינה ציבורית שניסו להוליך מקורביה של גליה מאור במירוץ שלה אל תפקיד יו"ר דירקטוריון בנק לאומי, מוכיח בעליל כי וועדת המניות של הבנק, בראשות עו"ד מרגלית נוף, כשלה במילוי תפקידה הציבורי החשוב בפעילותה להנציח את מעמדה של גליה מאור.
כדי להחזיר לציבור את האמון שנפגע בכל אנשי הצמרת הניהולית של בנק לאומי ומקורביהם שהיו מעורבים בפרשה הנראית, על פניו, כנסיון להשאיר את השליטה בבנק בידי "המשפחה המלכותית", סבורה אומ"ץ שחובתך הציבורית להפעיל את סמכותך, לפרק את ועדת המניות ולבחור ועדה מקצועית חדשה שתבדוק באופן צודק, הוגן ושוויוני, ללא כל הטיה, את כשירותם של כל המועמדים.
במקביל לפיזור הוועדה הנוכחית תנועת אומ"ץ משוכנעת כי הצעד הנכון מצידך יהיה גם הוצאת הנחייה ברורה לועדת המניות של הבנק לבטל את החלטתה להאריך באופן מוזר ובלתי מתקבל על הדעת את משך כהונתם של ארבעה דירקטורים שמועד כהונתם עמד לפוג. במקביל יש לדעתנו לפתוח מחדש את הדיון הציבורי בשאלה: מי שולט בבנק לאומי -  בעלי המניות, כולל המדינה, או הפקידים הנוהגים בבנק מנהג בעלים מזה שנים רבות.
מנקודת הראות של טוהר המידות במגזר הציבורי חשוב ביותר לדאוג לכך, בכל דרך חוקית ראויה, שבנק לאומי יבטל את האסיפה הכללית שנועדה לחודש הבא ויזמן אסיפה כללית של בעלי המניות במועד חדש שיאפשר לכל המועמדים הראויים להתמודד על תפקיד הדירקטור כמו גם על תפקיד יו"ר הבנק.  
                                                                                        


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.