יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ עוקבת בדאגה אחר התנהלות בעייתית של ח"כ יעקב ליצמן
21/01/2010

בפנייתה של תנועת אומ"ץ אל מבקר המדינה השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, כותבת אראלה גולן יו"ר שלוחת אומ"ץ חברתי:
השלוחה החברתית של תנועת אומ"ץ עוקבת בדאגה בחודשים האחרונים אחר שורה של מהלכים בלתי ראויים לכאורה הנעשים ע"י סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, כאשר ראש הממשלה, מר ביבי נתניהו, אינו מונע מטעמים קואליציוניים מהלכים אלה.
אנו מבקשים להביא לידיעתך אודות כמה ממהלכיו של סגן שר הבריאות המדברים בעד עצמם:
1. סגן שר הבריאות נהג באחרונה להתערב באורח שרירותי בדרכי התנהלותה המקצועית של וועדת סל הבריאות והתערבותו זו לא היתה לכאורה חפה משיקולים סקטוריאליים. כדוגמא לכך עלינו לציין הקצאת סכום של 65 מיליון שקל לטובת ריפוי שיניים לילדים, החלטה שנתקבלה בחופזה ע"י הממשלה לדרישת ליצמן, מבלי שנערך דיון ממצה מוקדם.
2. סגן שר הבריאות חרג מסמכותו ופעל בניגוד לחוק, כאשר הורה לצוות הרפואי להמשיך בטיפולים רפואיים בתינוקת שנקבע לה מוות מוחי מעבר לטיפול הנשימתי, למרות שלא היה זכאי לכך ובכך ערער למעשה על המיומנות של הרופאים ושיקוליהם המקצועיים.
3. סגן שר הבריאות פעל פעם נוספת למען המגזר החרדי, כאשר התערב בהליך הפיקוח התברואי של משרד הבריאות על 5,000 מוסדות החינוך החרדי ברחבי המדינה, במטרה להקל את התנאים לקבלת רישיון הפעלה של משרד החינוך. בהקשר לכך עלינו לציין, כי ח"כ ליצמן הפעיל לחצים קשים כדי לאשר את רשימת המוסדות האלה ואמר שיש להעניק להם עדיפות עליונה.
4. לאחרונה פורסם בכלי התקשורת כי לסגן סגן הבריאות יש כוונה להפוך את בתי החולים הפסיכיאטרים "איתנים" ו"כפר שאול" לבתי חולים נפרדים לנשים וגברים. המשמעות היא שתיווצר אנדרלמוסיה בתחום זה ועל רקע זה ניתן להבין את התנגדותם הנמרצת של יו"ר הארגון הפסיכיאטרי ויו"ר ארגון רופאי המדינה.
 
 
 
5. ההתערבות הבוטה של סגן שר הבריאות לקידום האינטרסים של המגזר שהוא מייצג, היתה מלווה באיומים מטעמו על רופאים בכירים החוששים לחשוף את כל העובדות ברבים.ללא קושי ניתן יהיה לאתר את שמותיהם של הרופאים המאוימים שאינם נותנים לכך ביטוי פומבי מתוך חששות למעמדם.
המקבץ המופיע לעיל משקף לדעתנו מצב בלתי נסבל ונראה לנו שיש מקום להתערבות מיידית של משרד מבקר המדינה.
 
 
 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.