יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ מבקשת לתקן התנהלות המנהל בנושא חוף פלמחים – החזרתו לרשות המדינה
17/01/2010

בפנייתה של תנועת אומ"ץ אל היועץ המשפטי לממשלה עו"ד מני מזוז כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
הועדה לביקורת המדינה החליטה בישיבה מיוחדת שעסקה בדו"ח מבקר המדינה בנושא התנהלות "מינהל מקרקעי ישראל" במכירת חוף פלמחים להעביר את הנושא לבחינתך.
הדו"ח האחרון של מבקר המדינה המציג שאלות רבות ונוקבות לגבי התנהלות המינהל החל מהמכרז וכלה במכירה עצמה, התעלמות מחוות הדעת של השמאי הממשלתי, הזדרזות ההוצאה למכרז עוד טרם יכנס חוק החופים,  ועוד מחד, ולעוול שנעשה בכך שפיסת חוף ייחודי זה נמכרה ליזמים פרטיים ובכך נגזלה סופית מאזרחי המדינה מאידך.
אני משוכנעים כי אין זו סוגיה קלה כלל וכלל, אולם ברור לנו, כמו לעשרות אלפי אזרחים, כי נעשתה כאן טעות  חמורה אשר עדיין ניתנת לתיקון. בשטח עצמו, פרט לנזק הסביבתי לא נעשה דבר, היזמים טוענים אמנם להפסדים מרובים, אבל ניתן, וללא כל קושי לפתור את הבעיה באמצעות ביטול העסקה (למעשה צעד אשר יכול היה להינקט וללא כל קושי על ידי המינהל שעה שהיזמים לא עמדו בלוח הזמנים). המדינה חייבת להתעשת, להודות בשגיאה שנעשתה ולהחזיר את השטח לציבור המחכה להכרעתך ברוח זו.
אנו מצפים לתשובתך.
   


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.