יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ מבררת פרסום ממצאי הבדיקה בפרשת חשד לשוחד בעת רכישת קרונות מחברת " סימנס" ע"י רכבת ישראל
27/12/2009

בפנייתה של תנועת אומ"ץ אל השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
אני מבקש להביא לידיעתך להלן את השתלשלות העניינים בפרשת הבדיקות והחקירות שנערכו ע"י משרד מבקר מערכת והמשטרה שתוצאותיהן מעוררות תמיהות  אם לא למעלה מזה.
1. תנועת אומ"ץ עוסקת בשנים האחרונות בפרשת החשדות שלפיהם שילמה לכאורה חברת "סימנס" שחד לאישים בכירים בגופים כלכלים בדומה לתשלומי שוחד שהחברה שילמה במדינות אחרות לשם זכייה במכרזים וקידום פרויקטים  כפי שראשי החברה הבינלאומית הודו בשעתו בפומבי. 
2. במסגרת טיפולנו  בפרשה סבוכה זו פנינו אליך משרד מבקר המדינה ב 31 בינואר 2006 על סמך מידע מחשיד שהועבר אלינו וביקשנו לבדוק חשדות  לקבלת טובות הנאה , זליגת מידע פנים על חשד להטיית מכרזים המתייחס לעובדים בכירים ברכבת ישראל מהם אחד שפרשת והפך יועץ של החברה.
3. קשרנו במקביל לעובדים בכירים במשרד המבקר מקורות מידע אמינים שמסרו עובדות ומסמכים שקשורים להתנהלותם הלא תקינה לכאורה  של בכירים ברכבת ישראל מול נציגי חברת "סימנס"  בעת חתימת החוזים לאספקת קרונות.
4. כפי שפורסם בשעתו  בכלי התקשורת משרד מבקר המדינה הגיע למסקנה כי יש חשד להיבטים פליליים בפרשה זו והנושא הועבר לחקירת היחידה הארצית לחקירת הונאה( יאח"ה) 
בינתיים הגיעו אל אומ"ץ חומרים נוספים בפרשה זו ואלה הועברו לידיעת היועץ המשפטי לממשלה מר מני מזוז ובמקביל לידיעת המשטרה הן המישור המודיעיני והן כפניה ישירה לגורמי החקירה .
במהלך 2008 התרשמנו שקיימת סחבת בחקירה המשטרתית בפרשה זו והתרענו על כך בפניה אל משרד מבקר המדינה וקיבלנו על כך תשובה שהנושא הועבר לטיפולה של החטיבה המתאימה במשרד מבקר המדינה .
5. כמו כן פנינו אל היועץ המשפטי לממשלה בנדון ובתגובה לכך הודיע לנו סגן פרקליט המדינה עו"ד אלעד רוזנטל:" אתכבד להשיבך כי פנייתך הועברה ללשכת ראש אח"מ במשטרת ישראל  לכל טיפול שימצאו לנכון".
6. במחצית שנת 2009 פנינו אל ראש אח"מ ניצב יואב סגלוביץ בשאלה האם החקירה המשטרתית בנדון הגיעה לסיומה הגיעה ולא הייתה כל התייחסות לפניה זו.
7. רק בעקבות פנייה נוספת של אומ"ץ. ללשכת אח"מ הגיעה לפני זמן קצר תשובה מרפ"ק עו"ד שלומית לנדס עוזרת ראש אח"מ שבה נאמר לתדהמתנו :כי פנייתנו הועברה לגורמים הרלבנטיים באח"מ ומהבירור עלה כי המשטרה לא מנהלת חקירה בעניין קבלת שוחד מחברת " סימנס" ע"י בכירים ברכבת ישראל בתמורה להטיית מכרז לרכישת קרונות .
בשולי המכתב נאמר :" למשטרה לא הועבר מעולם חומר כלשהו המצדיק פתיחה בחקירה פלילית בנושא זה"
8. גם אם יעשה ניסיון לקשור בין עניין בריחתו של עורך הדין דן כהן לחו"ל אחרי שנחשד בקבלת שוחד 
מחברת "סימנס" בתפקידו כדירקטור בחברת החשמל אנו מתקשים למצוא הקשר לחקירה ברכבת 
ישראל שנתקעה משום מה.                        
9. זאת ועוד:צר לנו לקבוע כי חרף החשדות הכבדים לתשלום שוחד ע"י חברת "סימנס" לבכירים בחברות ישראליות שונות לא טרח עד כה אף גורם של אכיפת החוק למנוע מהחברה להמשיך ולהשתתף במכרזים בהיקפים כספיים גדולים  ביותר בגופים ציבוריים מסוגם של  רכבת ישראל , חברת החשמל , פרויקט הרכבת הקלה ועוד.
נראה לנו שתופעה חמורה זו מצביעה על מינהל לא תקין לכאורה במשטרת ישראל ואנחנו מצפים לכך שמשרד מבקר המדינה  ייתן בהקדם את דעתו גם על תופעה חמורה זו.
 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.