יומן פעילות - שוטף
דו"ח מבקר המדינה בעניין פרשת המינויים במשטרת ישראל
20/12/2009

במכתב לשופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס כותב אריה אבנרי:
תנועת אומץ, עוקבת, מזה זמן רב, בעניין מה שמכונה "פרשת המינויים" [התמוהים] בצמרת משטרת ישראל.
לתנועה ידוע כי כבודו שוקד מזה תקופה ארוכה, על בדיקת הנושא וכי העביר, לפני זמן רב, טיוטת הדו"ח לתגובת מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן.
בחלוף זמן, זמן רב יש לומר, נדמה כי מקום הוא לכבודו לסיים את הבדיקה ולפרסם את הממצאים בציבור.
נכונים הדברים שבעתיים, לאור פרסומים בתקשורת, אודות סבב מינויים שנעשה לאחרונה, קידום קצינים וקצינות שהביאו להרמת גבות, לשון המעטה, בקרב בכירים במשטרה.
לצד סבב זה, עדים אנו, לאחרונה, ל"גל" של עתירות לבג"ץ, שהגישו קצינים בכירים, בהם ניצב אורי בר לב, תת ניצב מאיר בוקובזה [שאת תפקידו כסממ"ז מחוז המרבז, "כבש" אחיו של המפכ"ל – תת ניצב מוטי כהן], סנ"ץ אפרים ארליך ["קרמשניט"] קצין מקצועי ומסור שקידומו נעצר אך ורק רק לאור העובדה שחשף את פרשת פריניאן, הידועה לשמצה, תוצאותיה הוקמה ועדת זיילר שהביאה לפרישתו של מפכ"ל, ולנקם של מפכ"ל הבא תחתיו בזה שנלחם כחושף שחיתויות ועתירות נוספות. נזכיר, כי מפכ"ל המשטרה סירב בכל תוקף לאשר לקצין לקבל את אות התנועה, בשנה שעברה, משועדת העיטורים של התנועה המליצה עליו כמי הראוי לקבל האות.
מעתירות אלו ואחרות, על תצהירים שהוגשו לבג"ץ, ניתן ללמוד הרבה אודות תחושת קצינים בכירים, בכל הנעשה ב"חצר הביזאנטית" של המפכ"ל רנ"ץ דודי כהן.
לאור האמור לעיל הינך מתבקש לפרסם בהקדם את הדו"ח בפרשת המינויים  אזרחי המדינה מגלים  עניין רב אודות המתרחש במשטרת ישראל, האמונה על אכיפת החוק, על "פרשת המינויים".
 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.