יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ פונה בבקשה לעצור את כניסת העובדים מתאילנד לישראל
10/12/2009

בפנייתה של תנועת אומ"ץ אל שר הפנים אלי ישי כותב יו"ר התנועה אריה אבנרי:
תנועת אומ"ץ פונה אליך בבקשה לפעול כדי לבלום את הניסיון של גורמים בתאילנד להשתלט על שוק העובדים ממנה לישראל מן הנימוקים כדלקמן:
1. כידוע לך גורמי חקירה שונים בישראל בודקים את ההגבלה תאילנדית על מספר החברות הישראליות והתאילנדיות שיורשו לגייס עובדים זרים לחקלאות ומתן העדפה לחברות בודדות ללא כל קריטריונים ברורים.
2. מעדויות שהגיעו לתנועת אומ"ץ עולה, לכאורה,כי בתמורה לקבלת זיכיון להבאת עובדים זרים הם נדרשו לשלם סכומי כסף עצומים כשוחד בתאילנד.
3. מהעדויות עולה כי גורמים אינטרסנטיים בישראל בסיוע גורמים תאילנדים הביאו להחלטה תאילנדית להגביל את מספר החברות כדי לאפשר להם להשתלט על השוק.
4. בסופו של דבר מי שעלול להיפגע הם אותם עובדים תאילנדים שעליהם יתגלגל מחיר השוחד והם ייאלצו להידרש לשאת באותם  סכומי עתק כדי לממן  את ההוצאה שניתנה בתמורה לקבלת הזיכיונות.
5. אנו מקווים כי החקירה בישראל תשפוך אור על הקומבינה התאילנדית ועל חשיפת השותפים שרקחו אותה.
6. ככל הנראה השרים הרלבנטיים בממשלת ישראל ואתה ביניהם לא הבנתם  שמאחורי גבכם נעשה תרגיל ע"י גורמים אינטרסנטים.
7. יצירת מונופול של מספר חברות מצומצם בישראל ובתאילנד שיכתיבו באופן בלעדי את אופן הגיוס של עובדים הזרים מתאילנד לישראל יפגע בעובדים מחד ויהווה המשך ישיר של הפגיעה בתדמית המדינה.
8. שמות החברות הבודדות שקיבלו זיכיון בימים אלה היו ידועים בענף עוד קודם שפורסמו דבר שמעלה חשד חמור כי מדובר היה בתפירת זיכיונות.
9. משרד הפנים והממשלה חייבת לעשות מעשה ולא לעמוד מהצד כשתאילנד מאיימת בפגיעה בריבונות  המדינה ופוגעת בחופש העיסוק של חברות ישראליות.
אנו מצפים לתשובתך בהקדם.
 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.