יומן פעילות - שוטף
מינויים במשרד החוץ - חשד, לכאורה, למנהל לא תקין
06/10/2008

תנועת אומ"ץ פנתה אתמול אל מבקר המדינה, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, בבקשה לבדוק חשד למינהל לא תקין בסדרה של מינויים שנעשו בחודשים האחרונים במשרד החוץ וביקשה את התערבותו להפסקת הליך זה.
בפניית היועצת המשפטית להנהלת אומ"ץ, עו"ד גליה גבעולי, נאמר:
 "אנו פונים אליך בעקבות כתבתו של רותם סלע בעיתון "הארץ" שכותרתה "קורס הצוערים המזורז של משרד החוץ: כל נהג יכול לקבל מינוי של שגריר", ומבקשים שמשרדך יבדוק אם השינויים שחלו באפשרות למינויים של עובדים במשרד החוץ שהכשרתם וכישוריהם אינה מספקת, לכאורה, הינו בבחינת פגיעה במנהל התקין. הנקודות הבעייתיות העולות מן הכתבה הינן: 1. במארס האחרון נחתם הסכם חדש עם העובדים של משרד החוץ, המכונה במשרד החוץ "הסכם המעברים", על-פיו רק בוגרי קורס הצוערים יוכלו להצטרף לשירות החוץ, וכי המשרות המדיניות והחוץ-מינהליות במשרד יהיו פתוחות אך ורק לבוגרי הקורס. יחד עם זאת, באשר לעובדי המשרד, הרי שנקבע שכל עובדי הסגל המנהלי והחוץ-מינהלי יוכלו להתמודד על תפקידים מדיניים, בלי קשר להכשרתם. 2. תנאי הסף של המשרות המדיניות כלל אינו מוזכר בהסכם, ולפיכך בהתאם להסכם ישנה אפשרות לכל מי שהיה עובד של המשרד במארס 2007 להגיש את מועמדותו לכל תפקיד מדיני ובכלל זה תפקידי צירים, נספחים ושגרירים של המשרד. 3. במסגרת התיקון שנעשה בתקנון שירות החוץ בעקבות החתימה על הסכם המעברים הושמט מהתקנון סעיף שלפיו עובד במשרד יכול להגיש מועמדות רק לתפקיד "התואם את השירות שאליו הוא משתייך". כלל זה שמטרתו הייתה לחסום את אפשרות המינויים הלא מקצועיים לתפקידים מדיניים, אינו קיים בנוסח החדש של התקנון.
לאור האמור לעיל, מתקיים חשש לפגיעה בשירות החוץ של מדינת ישראל, מאחר וקיימת אפשרות לעובדים של משרד החוץ שכישוריהם והכשרתם אינה מספקת לשמש לשירות החוץ. על אף הרצון הברור של משרד החוץ ליישב בהסדר סכסוך עבודה, נראה כי היה מקום לעגן תנאי סף הולמים לתפקידים בשירות החוץ, מבלי להסתמך על קריטריונים חדשים שיכולה להוסיף ההנהלה בעתיד לפי ראות עיניה, או השארת בדיקת ההכשרה לועדת המינויים מבלי שיהיו תנאי סף כאמור".

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.