יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ מגישה בזאת תלונה נגד ראש לשכת עורכי הדין עו"ד יורי גיא רון
08/12/2009

בפנייתה של תנועת אומ"ץ לעו"ד דרור ארד-איילון כותב יו"ר התנועה אריה אבנרי:
1. תנועת אומ"ץ מגישה בזאת תלונה נגד ראש לשכת עורכי הדין עו"ד יורי גיא רון. עפ"י פרסומים בעיתון "כלכליסט" מיום 22.11.09, עולה כי ראש לשכת עוה"ד, עו"ד יורי גיא רון, יחד עם רעייתו, עמדו בראש חברת פרסום בבעלותם, שעסקה בין היתר ברכישת שטחי פרסום בעיתונות למודעות של מכוני ליווי ומין. 
2. ביום 24.11.09 פנינו אליך בבקשה לדיון פנימי בועדת האתיקה הארצית בנושא, אך לא נענינו עד היום.
3. במקביל, תנועת אומ"ץ פנתה אל עו"ד גיא רון ביום 26.11.0 והציגה לו שורה של שאלות בנושא האמור, אך במקום להשיב על השאלות, הוא ענה לנו כי כל מה שיש לו לומר בנושא הוא ימסור ככל שיידרש למוסדות האתיקה של הלשכה.
4. בתגובה אליו פנינו עו"ד גיא רון בפעם נוספת בבקשה שישיב על השאלות, מאחר שפנייתנו הקודמת היתה בחזקת בקשה לדיון פנימי, כמפורט לעיל. לפניה השיב עו"ד גיא רון כי מאחר וועדת האתיקה קיבלה את פנייתינו, כמו גם פניות נוספות, הוא מנוע מלהשיב לשאלותינו.
5. לאור האמור לעיל, מגישה בזאת תנועת אומ"ץ תלונה רשמית נגד עו"ד גיא רון לועדת האתיקה הארצית, בגין עבירות לכאורה, על הסעיפים הבאים:
  א. סעיף 53 לחוק לשכת עורכי הדין, תשכ"א-1961 (להלן: "החוק") קובע: "עורך דין ישמור על כבוד המקצוע של עריכת דין    וימנע מכל דבר העלול לפגוע בכבוד המקצוע".
  ב. סעיף 61(3) לחוק – עבירות משמעת: "כל מעשה או מחדל אחר שאינו הולם את מקצוע עריכת הדין".
6. לאור האמור לעיל, אנו מבקשים להעמיד לדין משמעתי את עו"ד גיא רון בועדת האתיקה הארצית בחשד שעבר, לכאורה, על הסעיפים הנ"ל.
אנו מודעים לרגישות המיוחדת של תלונה זו מאחר שמדובר בראש לשכת עורכי הדין, אך עם זאת אנו סבורים, שפרקליט במעמדו הציבורי, חייב לשמש דוגמא אישית לרבבות חברי הלשכה, ומשום כך אנו מבקשים שהדיון יתקיים בועדת האתיקה הארצית ושינתן לו עדיפות בסדר הדיונים.
לוטה התכתובת עם עו"ד גיא רון.


הקליקו לעיון בתשובת לשכת עורכי הדין בישראל 
 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.