תנועת אומ"ץ - נ.צ. לדמוקרטיה - מאמרים אקטואליים
הרהורים על כותרת הזויה ליום כט' בנובמבר
קלמן שחם - 29/11/2011

 
סוף סוף התבשרנו אמש כי כנסת ישראל העבירה בקריאה שלישית את החוקה לישראל ברוב חסר תקדים של 103 ח"כ תומכים, 6 נמנעים ו-11 מתנגדים.
לאחר 63 שנים מיום הקמתה, הועברה החוקה אשר תצעיד את מדינתנו למאה ה-21, להיות מופת ודוגמא גם לחלק ממדינות ה-OECD  . חיזוקה של הדמוקרטיה והתייחסות אחרת לאזרחים.
להל"ן סעיפים מתוך החוקה:
1. שינוי שיטת הבחירות: העלאת אחוז החסימה ל- 7.5%, על מנת למנוע סחטנות פוליטית מצד מפלגות קטנות וסחטניות.
חברי הכנסת יבחרו לפי השיטה: 60 ח"כ בבחירות אישיות אזוריות ו-60 ח"כ בבחירות מפלגתיות אזוריות.
2. שינוי שיטת הממשל: ראש הממשלה יבחר מתוך המפלגה הגדולה ביותר. ע"מ להפילו, יזדקקו לרוב לעומתי  של 67 ח"כ. על מנת לשמור על הפרדת הרשויות (שכנסת ישראל אינה פועלת למענה), לא יוכל ח"כ להיות שר או סגן שר. ממשלת ישראל תמנה 16 שרים ועוד 2 סגני שרים, (אין שום צורך ביותר שרים לניהול יעיל וטוב).  12 מהם לפחות יהיו בעלי ידע וכישורים מתאימים למשרתם ויעברו שימוע של ועדה מטעם הכנסת, יתרתם יהיו מינוי אמון של ראש הממשלה.
3. שוויון הזדמנויות מוחלט, לכל תושבי המדינה ללא הפליה של דת לאום ומין.
4. משרד ממשלתי אשר ימצאו בו ליקויים מהותיים בדו"ח מבקר המדינה ואשר לא יטופלו מיידית, יהיה רשאי ראש הממשלה לפטר את השר לאלתר.
5. יבוטל מיידית (בתחילת 2012 ) חוק ההסדרים.
6. כנסת ישראל תבחר את נשיא המדינה בבחירות גלויות .לא ניתן יהיה להסתתר מציבור הבוחרים (כפי שקרה בשנת 2000, עת נבחר האנס הסדרתי משה קצב).
7. לכל אזרחי המדינה שיגיעו לגיל גיוס חובה, תינתן הזדמנות גם לשרות אלטרנטיבי, למיעוטים, לחרדים ולבעלי כושר נמוך. שירות אזרחי ו/או שירותי עזרה לקהילה. למשרתי צה"ל ו/או משטרת ישראל  ו/או מכבי אש יינתן שכר שירות שיגיע עד לפי 7 מהמקובל היום, החלוקה תעשה לפי קריטריונים של טיב ומהות השירות.
8. החל משנת 2012, מוסד לימודי מכל זרם שהו, מכתה א' ועד כתה יב',  שלא ילמד לפחות 6 מקצועות ליבה, לא יקבל מתקציב המדינה ולו אגורה אחת ו/או הטבות אחרות .
9. צמצום  החסינות הגורפת  של חברי הכנסת, כפי שקיים בפרלמנטים אחרים בעולם. יאפשר לתבוע ח"כ אשר ילבין פניו של אזרח ו/או מוסד בתביעת לשון הרע, כמו גם בגרימת נזק לציבור עקב מחדל  ו/או רשלנות שגרמה נזק לגוף כלכלי ו/או למדינה.
10. משכורות חברי הממשלה יועלו ויעמדו על פי 3.5 מאשר ח"כ, עם אפשרות לבונוסים על בסיס: ליקויים מועטים בדו"ח מבקר המדינה ו/או טיפול מהיר ויעיל בליקויים, עליה בתוצר הלאומי מעבר לפוטנציאל הגלום במשק, עליה ברווחתם של תושבי המדינה.
11.משכורותיהם של ח"כ ירדו בשלב הראשון ב-38%  ויותאמו לפי השכר המקובל בפרלמנטים של חברי ארגון  ה- OECD , השכר יהיה פונקציה של שכר המינימום ביחס לתוצר הלאומי של המשק.
חשוב לציין כי בשנה שעברה קיבלו המפלגות וחברי הכנסת את הציון הגרוע של 4.5 נקודות מתוך 5, אשר קבע כי המפלגות והפוליטיקאים הם המושחתים ביותר!! מקרב משרתי הציבור, לצערי לא נראה כי הציבור הרחב טועה.
12. מדינת ישראל היא מדינת היהודים תהיה מדינה חילונית, אשר תדאג לכל מאמין מכל דת ולאום, לקיים את אמונתו באופן מלא.
ישראל תפעיל תחבורה ציבורית גם בשבתות ובחגים על מנת לאפשר ולא לקפח את הציבור שידו אינה משגת רכישת רכב או נסיעה יקרה במונית.
תבוטל לאלתר הפרדת נשים וגברים במקומות ציבוריים כגון: תחבורה ציבורית, שירת נשים בצה"ל וכו'.
13.ישראל תפעיל שעון קיץ החל מתחילת חודש אפריל ועד תחילת חודש נובמבר כמקובל בעולם הנאור.
14. אז זהו שלא!!  זה לא קרה וכנראה גם לא יקרה.
כנסות ישראל לדורותיהם לא מעוניינות לפעול כדי לקדם את אזרחיה, אלו הנושאים בעול ובנטל, אשר יצאו למחות לנען צדק חברתי. הם רוצים לשלוט בנו, בעם כנוע שחלקו גם נבער. הם מהלכים עלינו אימה ומנופפים  בשכנינו הפלסטינאים, בפצצת אטום איראנית ובשכנותינו  הנמצאות עתה ב"אביב  הערבי".
לא אלו יהיו הסיבות שיגרמו לילדינו ו/או נכדינו לעזוב את מדינתנו כור מחצבתנו. מדינה חשוכה אשר מחוקקת חוקים חשוכים אלו הם שיבריחו את המוחות שהצעידו את  הכלכלה הישראלית לתור הזהב. חלילה שלא תחזור האמרה של שנות השישים: " האחרון שעוזב שלא ישכח לכבות את האור" (הפוליטיקאים אגב עושים את זה טוב יותר).


לדף קודם  /  לראש הדף
הוספת תגובה חדשה
שם

עד 150 תווים
תגובה
 
קוד
תגובות
    לא נמצאו תגובות.
 
נ.צ. לדמוקרטיה
מאמרים אקטואליים
מושגים בדמוקרטיה
ארכיון מאמרים
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.