תנועת אומ"ץ - נ.צ. לדמוקרטיה - מאמרים אקטואליים
מכתב גלוי מאבו מאזן לבנימין נתניהו
שמואל שנהר, עו"ד - 15/11/2011

וזה המכתב הגלוי שאבו מאזן צריך לכתוב לביבי נתניהו

ביבי היקר,
הקשבתי רב קשב לנאומך בעצרת הכללית של האו"מ. אף כי יצאתי מבנין האו"מ, מיד לאחר נאומי שלי, לא החמצתי את נאומך. שמעתיו ברדיו. זה היה נאום מצוין ובאנגלית משובחת, אבל כפי שכבר הבחנת הוא לא שכנע איש. אפילו חברי המשלחות, שישבו באולם לא מחאו לו כפיים והקהל העצום שישב ביציע האורחים, בשעה שאני דיברתי, עזב מיד לאחר דברי. רק חברי המשלחת הישראלית יצאו ידי חובתם ומחאו כפיים.
שאלת את עצמך למה זה קרה ? ובכן אומר לך – לא שכנעת איש שאין אנו ראויים למדינה משלנו. כולם יודעים שאנחנו העם היחיד הנמצא תחת כיבוש ואיש אינו מוכן לזה יותר. אין פירוש הדבר, אני חייב להודות, שהמדינות, שנציגיהם ישבו באולם המליאה, שוללות את קיום ישראל או שאין הם חרדים לביטחונה. הם פשוט לא מבינים מדוע לא ניתן לתת לפלשתינים, אחרי כל כך הרבה שנים, עצמאות מדינית, לצד מדינת ישראל. הדי. אן. איי. של כל מנהיגי העולם, ובעיקר של הנשיא אובמה, אינו סובל יותר כיבוש ולא ישלים עם זה לאורך זמן.
אבל חשוב מכך – זה אנחנו, הפלשתינים. אנו איננו מוכנים לקבל את המדינה שלנו מכם. לא נרד על הברכיים, כדי לבקש זאת. אנו רוצים לקבל את מדינתו ממשפחת העמים, כלומר מן האו"מ. כך נהגתם גם אתם בשנת 1947, כאשר עצרת האו"מ ולא מועצת הביטחון, החליטה, ב -29 בנובמבר, על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל והניחה בזאת את הבסיס המוסרי והבינלאומי לקיומכם עד היום.  אגב, אולי שכחת, אך באותה החלטה עצמה, החליטה העצרת גם על הקמת מדינה ערבית בארץ ישראל ועכשיו באנו לעצרת, כדי לבקש מהם שיפדו את השטר ויכירו בנו כמדינה חברה באו"מ. נכון הוא שגם לנו ובעיקר למדינות ערב יש חלק גדול באשמה מדוע מדינת פלשתין לא קמה ב- 1948, אך אין באי הקמת המדינה אז משום הכשר לכך שלא צריכה לקום מדינה פלשתינית כיום.
תמיד טענת, וגם בנאומך האחרון בעצרת, שאנו רוצים לחזור אחורה, לרביזיה לשנת 1948 וגם נשענת על טיעון זה, כדי להראות שאנו רוצים למחוק את מדינת ישראל, אך מה לעשות שבפנייתנו לאו"מ עכשיו הצהרנו, בכתב, שאנו מבקשים להכיר במדינת פלשתין בגבולות 1967, כולל בירושלים. זה לא 48. זה 67. אך מי שמתנגד לכך זה אתם. אתם לא רוצים לחזור ל -67, אפילו לא כבסיס לשינויי גבול הדדיים ובהסכמה, כפי שקבעו הנשיאים קלינטון ובוש. אבל זה לא יעזור לכם. אם מועצת הביטחון לא תאשר את בקשתנו לחברות באו"מ, בגלל וטו אמריקאי, תעשה זאת העצרת הכללית. אז נתקבל כמדינה לא חברה [מעין משקיפה] ונוכל להצטרף לאמנת בית המשפט הבינלאומי בהאג וגם לבית המשפט הפלילי הבנ"ל בהאג. ואז נתבע מכם בבית הדין, לעזוב את השטחים שממערב לגבולות 67 ונוכל לדרוש העמדה לדין של כל מתנחל, שהתיישב בשטח לא לו, בניגוד למשפט הבנ"ל. עוד נגיע למצב שמתנחלים לא יוכלו להסתובב בעולם, מחמת האיום במעצר ומשפט, שירחף מעל ראשם.
אם תרצה – נגיע גם לזה.
אנו גם לא פוחדים מאיומים בסנקציות מצידכם על כך שפנינו לאו"מ, באופן חד צדדי. כבר אמרתי לעיל, כי אנו לא מוכנים לקבל מכם את מדינתנו אלא רק ממשפחת העמים, אבל גם הטיעונים שלכם, בעניין זה, קצת חובבנים. אתם מאשימים אותנו בחד צדדיות. ראו מי מדבר. הרי אתם פועלים כל יום, באופן חד צדדי, בשטחים. האם קבלתם את הסכמתנו להקים שם ישובים, לסלול כבישים ולעבד שטחים, בניגוד מובהק למשפט הבנ"ל האוסר ליישב אוכלוסיה של המדינה הכובשת על שטחיו של הנכבש, שלא לדבר על כך שבמקרים רבים גזלתם אדמה פרטית, כדי להקים בה את ההתנחלויות שלכם. אתם גם טוענים שפנייתנו לאו"מ הייתה הפרה של הסכם אוסלו. הגיעו ימי משיח. אתם, ממשלת הימין, מתנגדי אוסלו החריפים ביותר, נשענים עתה על אוסלו ? אוסלו אינו קודש הקודשים. 18 שנה עברו מאז החתימה עליו ולמעשה ההסכם לא מבוצע כבר שנים. ובלאו הכי, כל השאיפה, האמיתית או המדומה לנהל מו"מ בינינו לביניכם נועדה להביא להסכם חדש, שאולי יהיה מבוסס על הסכם אוסלו, אך יהיה הסכם חדש. אם לא היה צורך בהסכם חדש, הרי היינו יכולים פשוט לבצע, כלשונו, את הסכם אוסלו ואת זה אתם לא עושים.
גם איננו פוחדים מאיומים אחרים שלכם, כמו אי העברת כספים שלנו, שנגבו על ידכם עבורנו, על סחורות הנכנסות לשטחי הרשות שלנו. כבר עשיתם זאת מספר פעמים ותמיד, בסופו של דבר, שלמתם לנו את הכספים. הרי אין ויכוח שהכספים הם שלנו, אז עכשיו תצטיירו בעולם כמי שגונב אותם ?  גם איומים על הפסקת חשמל ומים או הפסקת סחורות, כמו מוצרי חקלאות ומזון, לא יבוצעו, בסופו של דבר. הרי זהו אינטרס של החברות שלכם והחקלאים שלכם להמשיך ולמכור לנו את הסחורות. אז אתם תעזו להפסיק זאת ?
בסוף לא יהיה מנוס ממו"מ והוא כן יהיה מבוסס על תביעותינו: קווי 67 כבסיס לגבול הקבוע והקפאת ההתנחלויות לתקופה קצרה, משום שלא תוכלו לסרב לבקשת האמריקאים, שזה עתה הצילו את אנשיכם בשגרירות ישראל בקהיר והעומדים למנוע, בווטו, את קבלתנו כמדינה לאו"מ .
אז להתראות בשולחן המו"מ.


לדף קודם  /  לראש הדף
הוספת תגובה חדשה
שם

עד 150 תווים
תגובה
 
קוד
תגובות
    לא נמצאו תגובות.
 
נ.צ. לדמוקרטיה
מאמרים אקטואליים
מושגים בדמוקרטיה
ארכיון מאמרים
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.