תנועת אומ"ץ - נ.צ. לדמוקרטיה - מאמרים אקטואליים
האלו נבחרינו ?!
מאת: קלמן שחם - 15/11/2011

 

סוף סוף העניקו צעירי מדינת ישראל שיעור בדמוקרטיה אקטיבית ותרבותית לחברי הכנסת ולממשלות ישראל לדורותיהם ( לפחות לגבי ה-20 שנים האחרונות).
וכמו שמחאת העם היא אמיתית, מרגשת, מרחיבה את הלב ומרוממת את הרוח, כך התנהלותה של כנסת ישראל אשר נעלה את שעריה יצאה לפגרה ממושכת בזמן שהעם מוחה על עוולות השלטון , נראית היום בשיא עליבותה, בשפל חסר תקדים, כעכברים אשר נטשו את הספינה וברחו.
כמה ציני וחסר רגישות היה ביטול מישרת נציג הדורות הבאים בכנסת על ידי חברי הכנסת הנוכחית.
הרבה לפני מסקנות וועדת טרכטנברג, הוועדה להקטנת הריכוזיות והטיפול בטייקונים. כנסת ישראל וממשלת ישראל נדרשים לעשות סדר בביתם, להוות דוגמא אישית (אנו יודעים כמה קשה לכם). לצערי, את הדרישות הללו שהן מהותיות להמשך הטיפול בכל בעיה שהיא, החמיצה מחאת ההמונים, כמו גם התקשורת. ממשלה על 39 שרים וסגנים ובניגוד לחוק יסוד הממשלה היא לא יעילה ובזבזנית. הרשות המחוקקת , אשר אמורה לפקח על הרשות המבצעת אינה יכולה או מסוגלת, לבצע את תפקידה מאחר וקיים פרדוכס מובנה בשיטה והדבר יוצר פגיעה קשה בדמוקרטיה. חברי הכנסת אשר נשבעו אמונים למדינת ישראל אינם מקיימים את שבועתם, " קדושת " הקואליציה והכסאולוגיה קודמת לטובת המדינה.
על כנסת ישראל לטפל במספר לקונות באופן מיידי, לפני שתהיה להם זכות מוסרית לטפל בכל בעיה שהיא. לדוגמא:
1. אם בחברה ציבורית קיום ישיבה ו/או קבלת החלטה מותנת בקוורום סביר בגודלו,לא יתכן כי חקיקה במדינה מתוקנת תעשה במחטף ( לעיתים בנוכחות של 2-3 חברי כנסת), זהו דבר לא מוסרי ולא דמוקרטי הנוגד חוקי יסוד.
2. חוק ההסדרים חוק אנטי דמוקרטי בבסיסו (פטנט ישראלי הפועל 25 שנים)ואשר עדיין קיים.זהו ניהול מדינה במחשכים הסותר את חוק היסוד של חופש המידע, אילו חברה ציבורית הייתה עושה זאת ראשיה היו מאושמים בהסתרת מידע מהציבור.
 חברי הכנסת, אתם לא נבחנים ליום אחד( ביום הבחירות) אתם נבחנים יום יום שעה שעה, הדוגמא האישית הקלוקלת שלכם, היא זאת המשתקפת במחאה הציבורית. הכבוד והשררה אשר קיבלתם כרוכים ביחד עם אחריות אישית, אם נורמות ההתנהגות של נבחרינו לא תשתנה עם גל המחאה, הרי שזו הוחמצה, ואולי ממשלת ישראל תצליח גם הפעם  להפריט את מחאת ההמונים.


לדף קודם  /  לראש הדף
הוספת תגובה חדשה
שם

עד 150 תווים
תגובה
 
קוד
תגובות
  • אמיר חרמוני
    09/09/2011 22:10:12
    אין מילים

    אנחנו בתקופה של שפל, מזכיר את התקקופה של טרום מלחמת יום כיפור..
  • רות מואב
    09/09/2011 10:01:33
    קלמן כל מילה בסלע, כנסת ישראל אינה מייצגת את רוב העם זה בא לביטוי במחאה. דמוקרטיה אאוט דיקטטורה אין. יש לשנות את שיטת הממשל לאתר.
  • שאול
    08/09/2011 22:38:35
    מאמר קצר וקולע. ההחלטה לחדש את פעילותו של אתר נ.צ לשמקדרטיה במתכונת אחרת הינה בעיתה
 
נ.צ. לדמוקרטיה
מאמרים אקטואליים
מושגים בדמוקרטיה
ארכיון מאמרים
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.