הערת אזהרה
שובו של רב המושחתים אולמרט (6)
01/11/2008

יש לי חשש שאולמרט מעדיף בכלל שאת הממשלה הבאה יקים בנימין נתניהו שהיה בעבר אויב פוליטי מר שלו אך בתקופה שבה כיהן כראש האופוזיציה החריש מול הגל הסוער של מעשי השחיתות שלו.

ומודה ועוזב לא ירוחם. נראה שגיליתי ברוב עוונותיי פזיזות יתרה כאשר כתבתי באתר זה מאמר פרידה מאולמרט ערב התפטרותו מתפקיד ראש הממשלה והכתרתי אותו בכותרת "ברוך שפטרנו מעונשו של זה".
ברוב תמימותי הידועה לשמצה האמנתי שאזרחי המדינה ריצו כבר שני שליש מהעונש שהוטל עליהם לסבול קדנציה שלמה בת למעלה מ-4 שנים בחברתו של האיש הפוליטי המושחת ביותר בתולדות המדינה.
לרוע מזלם של האזרחים התעלמה "ועדת השחרורים" בראשותו של הרב עובדיה יוסף המתקראת "מועצת חכמי התורה" מהתנהגותם הטובה והחליטה: להאריך את כהונתו של אולמרט בכמה חודשים נוספים ובכך להוסיף להם מרורים.
עובדי לשכת ראש הממשלה של אולמרט החלו לפרק את הארגזים שבהם נארזו ונחתמו חפצים ומסמכים אישיים של אולמרט. יורם טרובוביץ, יו"ר המטה של אולמרט שהקדים להתפטר ולקפוץ מהספינה הטובעת, ממתין עתה להכרעתו של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, אם יוכל להמשיך לנהל מגעים בטורקיה בנושא השלום למרות שנפרד מתפקידו הממלכתי.
למרות שהוא עומד בראש ממשלת מעבר יעשה אולמרט מעל ומעבר כדי לקבוע עובדות בשטח ולא יהסס לחתום על הסכמים בר"ת, כי שמתיר לו החוק, בדרך שתחייב את הממשלה הבאה.
אולמרט רוצה אולי להיכנס להיסטוריה כמי שחתם על הסכם שלום עם סוריה ובכך להצטרף למועדון של ראשי הממשלות שקדמו לו בחתימת הסכמי שלום: מנחם בגין (עם מצרים) ויצחק רבין( עם ירדן). אבל בניגוד להם רמת השחיתות האישית המפלצתית שלו תהיה בעוכריו: אין לי ספק שאחרי שיוכחו אשמותיו הפליליות הכבדות ולא יהיה מנוס מלשלוח אותו לתקופת מאסר לא יקראו על שמו שדרות או רחובות. אולי בסטה בשוק מחנה יהודה בירושלים.
בפסק הזמן הנוסף שניתן למשפחת אולמרט תוכל רעייתו עליזה להמשיך בלי לחץ את המו"מ לרכישת הבית בצהלה שהיא ואהוד מתכוונים לעקור אליו אחרי שסו"ס יפנה את מקומו כראש הממשלה. עליזה לא צריכה להיות מוטרדת מהשפל הכלכלי שמאיים על העולם ומתחיל לתת את אותותיו גם בישראל. התשתית הפיננסית האיתנה של המשפחה שנוצרה במהלך שירותו הציבורי של בעלה מבטיחה סידור בחיים לנכדיה וניניה.
אולמרט נהג לאורך השנים לקונן באזני בני המשפחה המורחבת וחבריו הקרובים, בהם דן מרגלית, על מצבו הכספי הדחוק אבל הגיע הזמן שרעייתו תפנים את העובדה שהוא עבד על כולם כל הזמן והיא נשואה למיליונר כבד, גם אם בעלה לא חשף בפניה את כל סודותיו והשקעתיו הפיננסיות.

כסף זו לא הבעיה

למשפחת אולמרט לא תהיה בעיה לגייס מהמקורות הגלויים שלה מימון לרכישת הבית. בחשבונות הבנק של המשפחה מצוי הסכום המופקע של 2.7 מיליון דולר ששולם בעבירת שוחד לכאורה עבור הבית ברחוב כ"ט בנובמבר בירושלים.
גם הבית ברחוב כרמיה שנרכש בעבירת שוחד שנייה ניתן למימוש תמורת סכום נאה, שלא לדבר על הדירה ברחוב שינקין בתל אביב שנמכרה לאולמרט בהנחה חריגה.
העובדה שדווקא ביום שבו נתבשרו אזרחי המדינה כי לא עלה בידה של ציפי לבני להקים ממשלה ומשום כך ימשיך אולמרט את תפקידו עד הבחירות צצה פרשת שחיתות חדשה של אולמרט.
בבית המשפט המחוזי בתל אביב העיד במשפטו של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון עד מדינה שגילה כי בנוסף למעטפות עמוסות הדולרים שהעביר להירשזון מכספי הסתדרות העובדים הלאומית מסר בהזדמנות מסוימת מעטפה חתומה גם לאולמרט.
אולמרט ידוע לא רק כאוהד מושבע של בית"ר ירושלים אלא אוהד מושבע יותר של מעטפות מזומנים. העדות שמסר חברו לשעבר משה טלנסקי על מעטפות מזומנים בסכומים גדולים שהעביר לאולמרט בהזדמנויות שונות בעת פגישותיהם בארה"ב היא רק קצה של קרחון ירוק ורחוק על מעטפות שמסרו אחרים.
שולה זקן, מזכירתו הוותיקה של אולמרט שבאה השבוע על סיפוקה ללא ספק אחרי הארכת תקופת כהונתו, והתבכיינה באחרונה בתקשורת על העוול שנגרם לה לטענתה בגלל שתיקתה בחקירת המשטרה ונאמנותה העיוורת לאולמרט, מכירה כנראה חלק מהם.
תנועת אומ"ץ העבירה באחרונה ליחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה מידע כתוב על מעטפת מזומנים שנתן לכאורה יהלומן ישראלי לאולמרט במלון בניו-יורק. אולמרט העיר באותה הזדמנות בבדיחות דעת שהוא מקווה שאין מצלמות בחדר. בשלב זה לא ברור אם הפרשה תיחקר.
אבל אין צורך להרחיק לארה"ב כדי לגלות את פרצופו האמיתי של אולמרט. אילו הייתה המשטרה עושה חפירה לעומק סביב מערכת היחסים העסקית שהייתה קיימת לאורך השנים בין אולמרט לבין הירשזון, הייתה מגלה כמה עובדות מאלפות. במו עיני ראיתי בעבר את השניים באקראי נכנסים לבנק מסוים בציריך.
לצערי, נתקעה גם חקירת המשטרה בפרשת הלוואה כספית שהעניקה הסתדרות העובדים הלאומית למטה הבחירות של אולמרט לעיריית ירושלים בתקופה שהירשזון שימש כיו"ר של גוף ציבורי זה. עד היום לא הוחזרה ההלוואה.
אולמרט נהג לאורך השנים ליטול הלוואות מאנשים שונים שהוא הטיב עמם בתפקידיו הציבוריים ולא טרח להשיבן. המשטרה חשפה בשעתו הלוואה נדיבה שאולמרט קיבל בנסיבות תמוהות מאיש העסקים הישראלי הבינלאומי אברהם סוחמי. אולמרט אמר שהוא מתכוון לפרוע את ההלוואה בראשית 2009. אומ"ץ מתכוונת ללוות את הטקס המיוחד וחסר התקדים שבו אולמרט מחזיר הלוואה.

פועל מאחורי הקלעים

התקשורת הסעיינית של אולמרט שסתמה עליו את הגולל מוקדם מדי והחלה ללטף את לבני נקלעה השבוע לסחרור בניסיונותיה לשטוף את מוחם של אזרחי המדינה. אולמרט המסכן הוצג כמי שנכפה עליו להמשיך בכהונותיו וזכה לשבחים על כך ששמר על התנהגות מכובדת, לא התערב במו"מ הקואליציוני להקמת הממשלה, לא הפריע, לא נשא נאום מדיני בכנסת וספג בשקט את עלבונו על כך שבמשך כל התקופה לבני לא טרחה להתקשר אליו ולשתף אותו במה שקורה.
התקשורת לא חשפה לעומת זאת מהלכים שנעשו מאחורי הקלעים. אולי כדאי שתשכיל ותדע את העובדות לאשורן. אולמרט הנוקם והנוטר לא רצה לתת לשני שנואי נפשו ציפי לבני ואהוד ברק שפעלו להדחתו את התענוג להקים ממשלה ולחגוג בימים שהוא נוטש את כסאו בבושת פנים וממשיך להתבוסס בחקירות של המשטרה.
אולמרט היה זה שעודד בשעתו את שאול מופז להתמודד מול לבני והתאכזב מהפסדו הצורב בהפרש של 400 קולות. הוא היה זה גם שהעביר מסרים למופז להתנגד להקמתה של ממשלה צרה בכך סייע לטרפד את הקמתה של הממשלה החדשה. מופז יצא לרגע מכלל שליטה ורצה להמשיך במלאכה במקום שבו נכשלה לבני ולנסות להקים ממשלה בברכתו של הנשיא שמעון פרס אך מהלך זה נבלם.
ריח הבחירות שבשער עודד בימים אלה כמה מראשי קדימה, בהם נאמנו, יו"ר ועדת חוץ וביטחון חבר הכנסת צחי הנגבי, לתבוע מאולמרט לצאת לנבצרות ולאפשר ללבני להתמודד מכיסא ראש הממשלה (בפועל), כפי שעשה אולמרט עצמו אחרי הנבצרות של אריאל שרון.
לאולמרט אין כל כוונה לעשות זאת. לדידו, דווקא הנגבי שנגדו מתנהל בשנה האחרונה משפט פלילי על מינויים פוליטיים היה צריך לצאת מזמן לנצברות אישית.
יש לי חשש שאולמרט מעדיף בכלל שאת הממשלה הבאה יקים בנימין נתניהו שהיה בעבר אויב פוליטי מר שלו אך בתקופה שבה כיהן כראש האופוזיציה החריש מול הגל הסוער של מעשי השחיתות שלו. אני צופה שלבני וברק יספגו בשבועות הקרובים ממקורות עלומים פרסומים שיציגו אותם באור שלילי. התחמושת כבר מוכנה. עוד יהיה שמח.
התקווה היחידה היא שהיועץ המשפטי לממשלה מני מזוז שמגלה, משום מה, רפיסות בעניין הגשת כתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן, יתעשת ויזרז את הגשת כתב האישום נגד אולמרט ואז נשתחרר סופית מעונשו של האיש המושחת הזה.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
חברים כותבים
הספדים לאריה אבנרי
מאמרים
דוח שבועי - מאת אריה אבנרי
ספרים
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.