הערת אזהרה
הלפיד העלוב של אולמרט (19)
06/12/2013

אולמרט מתכוון לחזור לחיים הפוליטיים למרות שהוא הוליך שולל את שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים כאשר התחייב שהפעילות הפוליטית שלו תיפסק וטען בדמעות של תנין נוכל שבכך הוא משלם מחיר אישי כבד

                                                                
                                                                   ▪  ▪  ▪

ראש ממשלה לשעבר אהוד אולמרט שהורשע לפני כמה חודשים בעבירה של הפרת אמונים, עומד לדין בימים אלה במשפט אחד בגין קבלת שוחד וממתין להכרעת בית המשפט העליון על בערעור שהגישה פרקליטות המדינה על זיכויו המפוקפק משני אישומים של מרמה אינו חש כלל בושה על מעלליו הפלילים.

אולמרט מרבה להופיע בפורומים שונים בארץ ובחו"ל מותח ביקורת חריפה במצח נחושה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, בוחש בחשאי מאחורי הקלעים ומאותת שעדיין לא תלה את נעליו ובמוקדם או במאוחר בכוונתו לחזור ולהחזיק בהגה השלטון.

השבוע הגדיש אולמרט את הסאה כאשר תקף בפומבי חזיתית את ראש הממשלה בעקבות העימות עם ארה"ב בנושא האירני, האשים אותו בהרס הקשרים ההיסטוריים עם ארה"ב והתייצב לימינו של הנשיא אובמה.

בכך הוכיח אולמרט שהוא לא רק מגה מושחת אלא גם ארכי נבל.
ראש הממשלה נתניהו ששהה ברומא בעת ההשתלחות שלוחת הרסן של אולמרט לא השיב לו ישירות. אחד מאנשי פמלייתו דחה את דבריו ואמר בקול רפה: "תפקודו של אולמרט כראש ממשלה היה כושל".

נתניהו קוצר עתה את פרי הבאושים של אולמרט שהוא זרע במו ידיו ובאיפוק המוגזם שלו.

עד היום לא ברור לי מדוע נהג נתניהו, בתקופה שבה שימש כראש האופוזיציה, בכפפות של משי כלפי ראש הממשלה אולמרט ולא מלא את חובתו הציבורית שחייבה אותו להאשים את אולמרט מעל בימת הכנסת בהשחתת המדינה ולתבוע את התפטרותו.

תנועת אומ"ץ לא עמדה מנגד ופנתה אל נתניהו בדרישה שהאופוזיציה בראשותו תיאבק בשחיתות השלטונית הגואה ותייצג נאמנה את אזרחי המדינה אבל הוא התמיד בעמדתו שלא להיכנס לעימות עם אולמרט.

תחילה סברנו שנתניהו פעל לפי הכלל שהאצילות מחייבת אותו שלא להתלהם ולנהוג באורך רוח כל עוד שאולמרט נהנה מחזקת החפות.
בשלב השני עלה החשד שנתניהו חושש מידו הארוכה של אולמרט שמחזיק בידו קטעי מידע חמורים על-אודותיו בדומה לתיקים שהוא מחזיק על אישים פוליטיים אחרים.

מזה שנים ידעתי שביבי חושש מאישים מושחתים כוחניים מסוגם של אולמרט וליברמן המצטיינים בפה הגדול והמזוהם שלהם ובשפת הגוף המאיימת וביבי מתקשה להתמודד מולם.

עמדתי על כך לראשונה בפגישת שקיימנו בשנת 1986 בניו-יורק כאשר נתניהו שימש שגריר ישראל באו"מ. במהלך השיחה סיפרתי לו שאני מרכז חומרים וקטעי מידע על אולמרט שמהם עולים סימני שאלה קשים על דמותו המוסרית.

נתניהו אמר לי כבר אז שהוא המתחרה המסוכן ביותר שלו על השלטון והעניק לי את ברכת הדרך בלי שביקשתי.

מאז נתקלתי בתופעה זו כמה פעמים ולא התפלאתי על כך שנתניהו העדיף גם הפעם שלא להתעמת מילולית ישירות עם אולמרט.

אולמרט מתכוון לחזור לחיים הפוליטיים למרות שהוא הוליך שולל את שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים כאשר התחייב שהפעילות הפוליטית שלו תיפסק וטען בדמעות של תנין נוכל שבכך הוא משלם מחיר אישי כבד.

בית המשפט העליון משהה משום מה את ההכרעה בערעור על הזיכויים השנויים במחלוקת של אולמרט.

אומ"ץ פנתה השבוע אל מזכירות בית המשפט העליון בירושלים בבקשה לברר את מועד קבלת ההכרעה בערעור.

לאולמרט הממולח יש ותק במניפולציות משפטיות במטרה לחלץ עצמו מביצות פליליות.

כך, משל כאשר נודע לאולמרט שמנהלת לשכתו הוותיקה והנאמנה שולה זקן עומדת לחתום על עסקת טיעון במשפט הולילנד שבו היא מואשמת גם בקבלת שוחד הזדרז לטרפד את המהלך מחשש שתפצה את פיה יתר על המידה ותפליל אותו.

זקן הצייתנית חזרה בה במפתיע והודיעה שאולמרט הוא "מפעל חייה" ולמענו היא מוכנה לשכב על הגדר.

אומ"ץ לא תניח לאולמרט להמשיך לשטות במערכת המשפט ותפעל במידת יכולתה בדרכים ציבוריות ומשפטיות שהוא לא יהיה מעל החוק.

במסגרת זו הגישה אומ"ץ כבר לפני כמה שבועות תלונה למשטרה נגד אולמרט בחשד שקיבל שוחד ממשפחת לבנת בעלת מפעל המלט נשר.
הרקע להגשת התלונה היה התפקיד של יו"ר קבוצת החברות של המשפחה שהוצע לאולמרט והוא נטל אותו בשתי ידיים תמורת שכר חודשי נאה ביותר.

באופן פורמלי נמסר כי קיימים מזה שנים קשרי ידידות בין שתי המשפחות אבל קשה היה להתעלם מכך שכאשר אולמרט כיהן כשר התמ"ת פעל לבלימת יבוא המלט לארץ כדי לסייע לעסקי המלט של נשר.
המשטרה החליטה להעניק לאולמרט הנחה משמעותית ולא לחקור את התלונה ואנחנו ערערנו על כך.

המשטרה הלכה למעשה בדרכה של הפרקליטות שהחליטה בשעתו להימנע מלהגיש נגד אולמרט כתב אישום נוסף בנושא מינויים פוליטיים במשרד כדי לא להעמיס עליו יתר על המידה.

כך או אחרת מי שהצטרף אל אולמרט בביקורת נוקבת נגד נתניהו בנושא מערכת היחסים הבעייתית עם ארה"ב הוא חסידו השוטה שר האוצר יאיר לפיד.

לפיד האב לא היסס לנהל נגדי מערכה אישית
ערב הבחירות האחרונות עשה לפיד מאמצים בלתי נלאים כדי להבהיר לציבור הבוחרים שאין לו כל חיבור פוליטי או אישי עם אולמרט שהיה חבר אישי של אביו המנוח יוסף (טומי) לפיד.

עם זאת הקפיד לפיד שלא להסתייג בפומבי מהשחיתות האישית של אולמרט שכנראה לא מפריעה לו במיוחד.

בעימות טלוויזיוני מול העבריין הוותיק אריה דרעי הודיע לפיד כי לא יכנס לממשלה שבה יהיה דרעי חבר. דרעי לא נשאר לו חייב ושאל אותו מדוע אינו אומר מילה בגנותו של העבריין אולמרט. לפיד גמגם.

בתחום זה שונה לפיד מאביו המנוח שהגן בחירוף נפש שגבל באובססיה מעל כל במה על חברו אולמרט. הוא עשה זאת גם כאשר כיהן כשר המשפטים.

לפיד האב לא היסס לנהל נגדי מערכה אישית מאחר שברוב מצוותי חשפתי את מעלליו ללא ליאות ובמלוא הצניעות תרמתי להדחתו ולהעמדתו לדין פלילי.

מאחר שלפיד ג'וניור לא חיבב במיוחד את כללי האתיקה של העיתונאים ולא חי אתם בשלום היו לי אתו בעבר כמה עימותים בגלל רגישותי לנושא זה.

העימות הראשון היה בשלהי שנות התשעים כאשר כיהנתי כיו"ר איגוד העיתונאים וחבר נשיאות מועצת העיתונות. באותה עת, הוטלה עלי מטלה להגיש לבית הדין לאתיקה קובלנות נגד עיתונאים ושדרים שעברו עבירות אתיות.

בראש הרשימה הופיע יאיר לפיד שכיכב במסעי פרסום של בנק הפועלים וקופת החולים הכללית במקביל לעבודתו כמנחה בטלוויזיה ובעל טור בעיתון יומי.

לפיד האב רתח על כך, התקשר אלי והחל לחרף ולגדף אותי על שנגעתי בפר הקדוש הצעיר ותבע במפגיע שאחזור בי.

"הייחוס של הבן שלך לא משפיע עלי ואיני מתכוון להיענות לבקשתך לבטל את תלונתי", אמרתי לו והוא טרק את מכשיר הטלפון.

מסתבר שהמורשת של משפחת לפיד היא הסגידה הגורפת לאולמרט, שקידשה את כל אמצעי התקשורת שעמדו לרשות המשפחה ושיעבדה את כבודם המקצועי והאישי.

אולמרט התחמן ציניקן הבלתי נלאה הצליח להקסים את לפיד הצעיר בעת ביקוריו התכופים בבית הוריו, עד שיאיר לפיד איבד את שיקול הדעת המקצועי שלו וערך בביתו הפרטי חגיגת יום הולדת לראש הממשלה המסואב בעיצומן של חשיפת פרשות השחיתות האישיות נגדו.

אגב, למסיבה זו לא הוזמן, כמובן, איש תקשורת אחר דן מרגלית - חברם הטוב המשותף של אולמרט ולפיד האב, שהתפכח והתפקח באיחור של שנים והבין במהלך מלחמת לבנון השנייה, שאולמרט הוליך שולל לאורך השנים לא רק את אזרחי המדינה, שלא היו מודעים לאורחות חייו המושחתות, אלא גם ואולי אותו באורח אישי.

אילו מרגלית היה מטה אוזן להערות אזהרה הנשנות וחוזרות שלי ולא חוזר כמנטרה על המשפט: "אבל אולמרט לא הורשע", היה חוסך מעצמו חיבוטי נפש ומאיתנו דברי קינה על חברו לשעבר אולמרט.

זאת ועוד: ליאיר לפיד, בעל שני השמות הסמליים והיומרניים, לא הפריע באותה עת לפרסם דברי שבח והלל על אולמרט בטורו ב'ידיעות אחרונות' ולערוך עמו ראיון חנפני ומתרפס בטלוויזיה.

לא חדל מלדרוש ממשפחת מוזס לפטר אותי
'ידיעות אחרונת' הינה באר ששתתה ממני לאורך תקופה ארוכה, מאות תחקירים וידיעות בלעדיות, ולכן לא תיחשב לי כיריקה בעיתון אם אגלה שכבר לפני שנים, בתקופה שאולמרט כיהן כשר הבריאות, נתבקשתי להימנע מלחשוף פרשות שחיתות אישיות נוספות של אולמרט.

הנבל הזה לא חדל מלדרוש ממשפחת מוזס לפטר אותי ונרגע רק אחרי שתחקירים נוספים שלי אודותיו נפסלו, אבל מצאתי דרכים אחרות לפרסמם ולגלגלם לחקירות משטרה.

ליאיר לפיד לא היו מעולם בעיות מסוג אלה ב'ידיעות אחרונות'.
טוריו של לפיד התאימו בהחלט לאג'נדה נעדרת האתיקה של העיתון שסרב לציית להנחיות מועצת העיתונות.

נוני מוזס, הבעלים של העיתון, שהינו חבר ובן ברית ותיק של אולמרט, לא התרגש מעולם מרמתו המוסרית הירודה של ראש הממשלה המושחת והמשחית, והעניק לו הגנה תקשורתית היקפית, התגייס למתוח ביקורת על מערכות אכיפת החוק והנחה לתקוף את יריביו הפוליטיים.

זאת ועוד: לפיד התגאה בשעתו בבלעדיות של השגת ראיון טלוויזיוני ואינטימי באחת התוכניות שהוא הנחה.

לפיד עמד בראש חבורת עיתונאי החצר והלשכה של אולמרט בתקופת כהונתו כראש הממשלה ולכן היה זה הישג מדומה ומבוים.

למרבה הבושה והחרפה, אולמרט היה זה שהתנה את הענקת הראיון בכך שלפיד הצעיר יהיה המראיין.

אני לא מתקשה לשלול את האופציה שאולמרט קיבל לידיו מראש את השאלות, אבל מוכן לבטל את האפשרות ששליחיו של אולמרט הביאו לאולפן שאלות שחוברו ע"י אולמרט בעצמו אבל בלי כבודו.

בעקבות ראיון זה הגישה אומ"ץ לרשות השנייה תלונה נגד לפיד בגין ההטעיה של ציבור הצופים.

כמצופה, הועברה אלינו תשובה מפולפלת שהגיש לפיד לרשות שגבלה בחוצפה שלאחר מעשה.

לפיד הצעיר הוסיף חטא על פשע כאשר ראיין כעבור זמן במסגרת משדר שירות לאולמרט את ניצב (בדימוס) יעקב בורובסקי, יועצו לשעבר של מבקר המדינה למאבק בשחיתות שנימנה עם ראשי החוקרים של מעללי אולמרט.

(פרט מאלף: בעת אחת החקירות התעקשה לשכת ראש הממשלה להקליט את החקירה במכשיר שלה וביקשה שאנשי המבקר לא יביאו מכשיר הקלטה משלהם. זמן מה אחרי החקירה ביקש מבקר המדינה את תמליל החקירה ונאמר לו שההקלטה לא נקלטה מאחר שהמכשיר לא היה תקין).

במהלך הראיון הציג לפיד לבורובסקי שאלה מוזמנת. כאשר נתבקש להשיב אם הוא זוכה להגנת אומ"ץ בפרשת הניסיון להכפיש את שמו רק משום שאחד מקרובי משפחתו הינו חבר התנועה.

בורובסקי השיב בצדק שהאחיין הינו חבר לא פעיל, מעולם לא שוחח אתו בנושא זה ובאותה נשימה הוא החמיא לפעילות הכללית שלנו לביעור השחיתות השלטונית.

לא הייתי נדרש לכך במסגרת זו אלמלא העובדה שזמן קצר קודם לכן קיבלתי שאלה זהה מעורך הדין אלי זוהר, פרקליטו של ראש הממשלה, בעקבות שאילתה שהגישה אומ"ץ הדן בנושא שכר הטרחה של אולמרט.

ראה זה פלא: גם עורך הדין זוהר שאל האם קרוב משפחתו של בורובסקי גייס, כביכול, את אומ"ץ למאבק נגד אולמרט והתעלם ממאבקי הממושך נגד חברו המושחת אולמרט שנים רבות טרם הקמתה של אומ"ץ.

גם בעקבות ראיון מגמתי זה הגישה אומ"ץ תלונה נוספת נגד לפיד שבו האשימה אותו בביצוע עבירה אתית חמורה.

המערכת האתית של הרשות השנייה גיבתה את לפיד על אזלת מסך ובכך סללה הדרך למנות את לפיד לערוך ולהגיש את היומן השבועי של ערוץ 2 שבמסגרתו טרח לפיד לנגח מדי פעם את אויביו הפוליטיים של אולמרט בהם נתניהו.

בחודשי כהונתה הקצרים של הממשלה נרקמה מערכת יחסים תקינה בין לפיד הפוליטיקאי לבין ראש הממשלה נתניהו.

מדי פעם טרח לפיד להבהיר שאין לו קשר אישי כיום עם אולמרט.
השבוע חזר לפיד להיות גרופי מולד של אולמרט.

מי ששוכב עם כלבים מסתכן שגופו יתכסה בקרציות.

מי שחובר אל אולמרט נדבק בהדרגה והופך למושחת בעצמו.


לדף קודם  /  לראש הדף

 
חברים כותבים
הספדים לאריה אבנרי
מאמרים
דוח שבועי - מאת אריה אבנרי
ספרים
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.