הערת אזהרה
החוק מת מצח(י)וק (66)
17/07/2010

קיים חשש ששלושת שופטיו של הנגבי יואל צור, אריה רומנוב ועודד שחם שדיברו בפסק הדין בשלושה קולות ודחו בכמה חודשים את ההכרעה בעניין הקלון עלולים להיכנע בצוותא לדעת קהל המוטה וללחץ הפסיכולוגי המופעל עליהם ולא יטילו על הנגבי קלון המתחייב מכורח הראיות 

לא צר לי על שנמנעתי מלהצטרף לאוכלוסיה מגובשת ומנווטת של פרשני תקשורת מטעם, אינטרסנטים פוליטיים מזדמנים, בעלי עניין מוסווים ומלחכי פנכה צבועים שסככו בימים האחרונים על חבר הכנסת צחי הנגבי וצהלו על זיכויו המפוקפק בהענקת שוחד פוליטי וגימדו את הרשעתו במתן עדות שקר.

לא התפעלתי גם מההתנצלות המדומה של צחי הצח בפני אזרחי המדינה על הטעויות שהוא עשה בפרשת השחיתות של המינויים הפוליטיים שבגינה עמד לדין וזכה בשל כך להערצה של חסידיו השוטים שראו בצעד התנהגות מופתית של מי שסרח והדיף מי קולון להפגת הריחות הרעים שמסרבים להתפוגג.

לא עמדתי דום השבוע מול החיבוק המבוים שחיבק צחי הזך את פרקליטות המדינה בשעה ששיגר אליה מסר חצי אולטימטיבי שכלל דרישה נחרצת שלא לערער על הזיכוי שלו משני אישומים בפרשת המינויים ואילו הוא מצידו לא יערער על הרשעתו בעדות שקר שנתן בשעתו בפני יו"ר ועדת הבחירות לכנסת שופט בית המשפט העליון מישאל חשין שהוא חזר עליה בבית המשפט.

אין זו הפעם הראשונה שצחי הנגבי הישר בפוליטיקאים שיקר בבית המשפט בפני גופי אכיפת החוק. כך עשה בעבר בשעה שהעיד על מעורבותו האישית בפרשת השחיתות שהייתה בעבר בחברת הנסיעות של הסטודנטים איסתא ויצא בעור שיניו בלי הרשעה בדין.

גם בעת חקירתו בשעתו במשטרה בפרשת הסתבכותו בפעילותה של עמותת "דרך צלחה" שהוא נחשד שקבל טובות הנאה באמצעות העמותה. צחי לא דיבר אמת ונחלץ בנס מאי העמדה לדין.

שליחיו של צחי לדבר עבירה דאגו לאזכר בכלי התקשורת שצחי הנקי כיהן בעבר כשר המשפטים ונהנה מאמונו המוחלט של נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק שהרעיף עליו תשבחות.

הם רק שכחו לציין בחצי נשימה כי בשעה שצחי כיהן כשר המשפטים הוא גם הוליך שולל את הממשלה כאשר הציג את מועמדותו של עורך הדין רוני בראון לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה וטען שהיא נתמכת כביכול ע"י ברק שמאוחר יותר הזדרז להסתייג ממנה וטען שבר און לא מתאים לתפקיד רם דרג זה. הנגבי לא סיפר לשרים שהוא ערך את ההתמחות שלו במשרדו של בר און שנחשב לעורך דין אזרחי ופליליסט בעת ובעונה אחת. משום מה יש לי עד היום ספקות אם אומנם ביצע צחי בפועל את כל מכסת ההתמחות שנדרשה ממנו.

באותה פרשה מצחינה שאירעה בתקופת שלטונו הראשונה של בנימין נתניהו כראש המשלה היה ניסיון חמור להשתלט למעשה על שלטון החוק באמצעות מינוי יועץ משפטי לממשלה מטעם שאמור היה לספק את הסחורה ביום הדין ולא להגיש כתבי אישום נגד עבריינים פוליטים ששולחיו יחפצו לבקרם.

השותפים לנבלה הזו היו שני ה"טבחים", אריה דרעי ודודי אפל. צחי הנגבי כמוציא ומביא, רוני בראון כשותף לדבר עבירה ובנימין נתניהו כמאשר ומגבה.

מי שפעל מאחורי הקלעים והצליח לחמוק מהחקירה המשטרתית היה אהוד אולמרט שכיהן אז כראש עירית ירושלים עודד את בר און להשתתף בהשתלטות העוינת על שלטון החוק.

אחרי שנחשפה המזימה בוטל מינויו של בראון וכל אנשי הקבוצה נחקרו בשעתו במשטרה כחשודים בפלילים.

רק אודות לרחמנותו הבלתי מובנת של אליקים רובינשטיין היועץ המשפטי שבא במקומו של בר און לא הועמדו המעורבים לדין בפרשה זו להוציא את דרעי שזכה להקלה בגלל משפטו השני החמור יותר בגין קבלת שוחד.

מעניין מה היה קורה אם חלילה בר און היה מכהן בפועל כראש התביעה הכללית כיועץ משפטי לממשלה לאורך שנים. מי היו האישים הפוליטיים שהיו נהנים מחסדיו המשפטיים הבזויים.

כמה אירוני היה השבוע סמיכות פרשות השוחד של שני השותפים לשעבר לדבר עבירה. כמה שעות אחרי שהנגבי זוכה מהענקת שוחד פוליטי הורשע הקבלן דודי אפל במתן שוחד לראש עיריית לוד אחד משורת האישים הפוליטיים שאפל שימן לאורך השנים.

מיד אחרי מתן גזר דינו הודיע אפל שבדעתו לפצות את פיו ולחשוף שורה של פרשות שחיתות עלומות שבהן שקועים מן הסתם עד צוואר כמה אישים פוליטיים ידועים שאולי עד כה נחשבו לצחים כשלג כפי שצחי מנסה להצטייר אחרי פסק הדין.

אין זה מקרי אפוא שבר און שנחשב כיום לבן בריתו הפוליטי הנאמן ביותר של צחי היה השבוע המרואיין המבוקש והמחוזר ביותר בכלי התקשורת. מפיו הגדול של בר און בקעו השבוע דברי מתיקה ונופת צופים על אישיותו הערכית הנורמטיבית והמופתית של צחי. לא היה חסר הרבה שהוא יציע אותו כשר החינוך שיהיה מופקד על הקניית נורמות מוסריות לילדי ישראל.

אני במקום צחי לא הייתי שולח את בר און לקדמת הבימה התקשורתית כדי שלא להזכיר נשכחות פליליות שהסתיימו מבחינתו בנס.

דמותו החדשה של חבר הכנסת צחי הנגבי הצטיירה השבוע בכלי התקשורת בנוסח כמעט זהה שמזכיר עיתונות מטעם במדינה טוטליטרית.

אנשי שלומו התקשורתיים של צחי תארו אותו כאיש מבוגר שלמד לקח, אדם חכם, שקול. בעל קור רוח ועצבי פלדה. מנהיג כריזמטי בעל משמעת עצמית. אמין, מסור, מילה שלו היא מילה, מקובל על כל הצדדים וראש ממשלה פוטנציאלי.

בהקשר לכך צוין בתקשורת החנפנית והמתרפסת כי ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון נטה לצחי חסד מיוחד מאז שהוא נטש את תפקיד יו"ר מרכז הליכוד והלך אחריו להרפתקה הפוליטית של הקמת קדימה. שרון הינו מודל חיקוי של צחי.

שרון היה מנודה פוליטי במשך שנים ובסופו של דבר פרץ לבמה הפוליטית והיה לקודקוד. אז טבע שרון את האמרה: "לעולם אל תרד מהגלגל הפוליטי פעם אתה למטה ופעם אתה למעלה העיקר שתישאר על הגלגל".

אגב, שרון היה זה שמינה את הנגבי כשר לביטחון פנים ורקח יחד את מינויו של רב-ניצב משה קארדי כמפכ"ל שיהיה נוח להם בעידן של חקירות על שחיתות שלטונית.

רב-ניצב בדימוס קארדי עצמו הסתבך בפרשה של מערכת יחסים אסורה בין שוטרים לעבריינים שאירעה בתקופת כהונתו כמפקד מחוז הדרום ואולץ לפרוש טרם זמן.

משפטו הפלילי של צחי נמשך למעלה מארבע שנים שבמהלכן הוא היה שותף פעיל להדחתו של אהוד אולמרט מתפקיד ראש הממשלה בשיתוף עם יו"ר מפלגת העבודה שר הביטחון אהוד ברק.

כבר לפני שנים אמר לי הנגבי באחת השיחות שלנו בעבר הרחוק כי אולמרט הוא הפוליטיקאי המסוכן ביותר במדינה אבל לא נמנע מלשתף אתו פעולה עד שנקרתה לו ההזדמנות לסלקו.

במקביל עשה הנגבי הכול כדי להצניעו בכלי התקשורת ששיתפו אתו פעולה ולא היה לו כלל עינוי דין להיפך: בתחום הפוליטי הוא שידר עסקים כרגיל ומאחר שקדימה לא הצטרפה לממשלה ממלא לא עמדה על הפרק שאלת כשירותו לכהן כשר במשלת נתניהו.

ראש הממשלה נתניהו ששומר עם הנגבי על קשרים אישים הדוקים שלח את לחמו על פני המים והסכים להעניק לו את תפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון למרות שתפקיד זה שמור על-פי המסורת הפרלמנטארית לחבר כנסת מהקואליציה.

מיד אחרי הקראת פסק הדין ביקש צחי הנגבי סליחה מאזרחי המדינה על הטעויות שעשה וזכה על כך לשבחים מלהקת המעודדים שלו.

במקביל החניף צחי לפרקליטות, שיבח אותה והביע את התקווה שלא יוגש ערעור על שני סעיפי האישום שנגעו בשוחד הפוליטי שבהם זוכה. כתמורה הודיע שלא יערער על הרשעתו בעדות שקר.

קדם לו בתרגיל כזה אהוד אולמרט שנוא נפשו של צחי אחרי שזוכה לפני תריסר שנים ע"י שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב עוד מודריקבפסק דין שנוי במחלוקת בפרשת חשבוניות המס המזויפות של הליכוד שהוא היה אחראי להנפקתן בתוקף תפקידו כגזבר הליכוד.
אחרי הזיכוי החל אולמרט התלת פרצופי לשגר מילות חיבה והערכה לפרקליטות המדינה ופעל מאחורי הקלעים כדי למנוע את העמדתו לדין.

העמדתו של אולמרט לדין הייתה בעקבות עתירה שהגישה אז עמותת אמית"י (גלגולה הקודם של תנועת אומ"ץ) בגלל סירובה של פרקליטת המדינה דאז דורית ביניש להגיש כתב אישום נגד אולמרט.

מאחר שהיה לי הכבוד לחתום על התצהיר שנספח לעתירה התלבטתי אז כיצד להמשיך את המאבק המשפטי נוכח הזיכוי של אולמרט. בסופו של דבר נעניתי להצעתו של עורך הדין דוד ליבאי שכיהן כחבר המועצה הציבורית שליד העמותה והוא יעץ לי שלא "לרדוף" את אולמרט. בדיעבד התברר לי שטעיתי והנחש המשיך לזחול לעבר לשכת ראש הממשלה.

מוזרה ההקבלה בין אולמרט והנגבי. גם צחי אינו מסתיר את כוונתו להתמודד יום אחד על תפקיד המועמד לראשות הממשלה. אם השטח יהיה סטרילי וכל מעידותיו מול שלטון החוק ישכחו.

אומ"ץ תפעל בדרכים משפטיות וציבוריות כדי למנוע ממי שנשבע שבועת שקר להגיע לראשות הפירמידה גם אם בסופו של דבר לא יוטל על צחי קלון.

בכמה כלי תקשורת פורסם בנוסח כמעט זהה של הודעה לעיתונות שטובת המדינה דורשת שלא יוטל עליו קלון ואז יישאר הנגבי בחיים הפוליטיים ויביא להקמתה של קואליציה יציבה שפויה ולא קיצונית שתביא גם שלום על ישראל.

בשלב זה קיים חשש ששלושת שופטיו של הנגבי יואל צור, אריה רומנוב ועודד שחם שדיברו בפסק הדין בשלושה קולות ודחו בכמה חודשים את ההכרעה בעניין הקלון עלולים להיכנע בצוותא לדעת קהל המוטה וללחץ הפסיכולוגי המופעל עליהם ולא יטילו על הנגבי קלון המתחייב מכורח הראיות.

תנועת אומ"ץ עומדת על-כך ששלושת השופטים יפעלו כנדרש מהם, יתעלמו משיקולים פוליטיים ואחרים שהינם כביכול לטובת העם והמדינה ויטילו קלון על צחי שמשמעותו הליכה הביתה.

לפני כמה חודשים ניהלה אומ"ץ מאבק ציבורי למען הטלת עונש קלון לראש עירית רחובות לשעבר שוקי פורר שהודה במסגרת עסקת טיעון בהפרת אמונים. בסופו של דבר הוטל קלון על פורר והוא נאלץ להתפטר מתפקידו.

אין צורך להמתין עד חודש ספטמבר שבה יוכרע נושא הקלון
מאחר שחבר הכנסת צחי הנגבי הורשע בשבועת שקר והודיע כי לא יערער על-כך. מוטב שיתפטר מיד מחברותו בכנסת ויפרוש מן החיים הפוליטיים.

אם יעשה זאת אולי תהיה הקלה בגזר דינו. ושופטים יגזרו עליו עבודות שירות אחרות שהוא יעשה למען המדינה.
 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
חברים כותבים
הספדים לאריה אבנרי
מאמרים
דוח שבועי - מאת אריה אבנרי
ספרים
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.