הערת אזהרה
ליברמן מדליק מדורות (7)
04/11/2008

ליברמן הוא שועל קרבות פוליטי ותיק שאינו מסתפק בחבלה בכרמים אלא אוהב להבעיר מדורות גדולות כמו פירומן מיומן ובעת הצורך להתעטף באיצטלא של רב טפסר במערכת הכיבוי הממלכתית.

בימים האחרונים טיפס מחדש לראשות "מצעד הפזמונים הפוליטי" מנהיגה של מפלגת "ישראל ביתנו", חבר הכנסת אביגדור ליברמן, אחרי שהציע מעל בימת הכנסת לנשיא מצרים חוסני מובארק ללכת לכל הרוחות. ליברמן עשה חסד של שקר עם מובארק כאשר נמנע מלשלוח אותו גם אל כל השדים הפזורים במזרח התיכון.
ליברמן לא הסתפק בכך ובראיון טלוויזיוני עמו בערוץ 2 הזהיר מפני פריסת יחידות של הצבא המצרי בגבול הדרומי - דבר המרמז לדבריו על כוונות זדון שיש למצרים כלפי ישראל.
רק מי שהוא בור ועם הארץ בתחום הפוליטי לא מבין שצעדיו האחרונים של ליברמן נועדו בראש ובראשונה להעלות אותו על המפה לקראת הבחירות הקרובות.
בהקשר לכך, ליברמן כבר הכריז על עצמו בשלטי פרסום מאירי עיניים שהוצבו בצמתים שהוא "מנהיג חזק" ובכך הוא סותם את הגולל על האופציה לחפש מנהיג חזק אחר לקראת הבחירות במדור "דרושים מנהיגים".
ליברמן הוא שועל קרבות פוליטי ותיק שאינו מסתפק בחבלה בכרמים אלא אוהב להבעיר מדורות גדולות כמו פירומן מיומן ובעת הצורך להתעטף באיצטלא של רב טפסר במערכת הכיבוי הממלכתית.

על פיו יישק דבר

ליברמן הציע בשעתו להפציץ את סכר אסואן ובכך הוכיח שהיד שלו לא רועדת כאשר היא מבקשת ללחוץ על ההגה.
את גלעד שליט הציע ליברמן לשחרר תמורת הבערת תחנות הדלק ומתקנים חיוניים אחרים ברצועת עזה. אין לו כל בעיה להבעיר את הרצועה ולקפח את חייהם של חפים מפשע.
ליברמן הבהיר באחרונה שיש לנקוט ביד חזקה יותר כלפי ערביי ישראל שאותם הוא רואה כאוייבים, לא פחות מאשר החיזבאללה. בשעתו הציע ליברמן לערוך חילופי שטחים ביו"ש תמורת שטחים באזור ואדי ערה ובעצם התכוון לטרנספר.
אף אחד ממניין חברי הכנסת האחרים של "ישראל ביתנו" שליברמן בחר אותם אישית בתוקף תפקידו כמרכז מפלגה, לא מעז להרים ראש ולמחות על הצעות חסרות אחריות של היו"ר.
למנזר השתקנים הזה שייכים גם חברי הכנסת של הסיעה בעלי הרקע הביטחוני יצחק אהרונוביץ', לשעבר סגן המפכ"ל, וישראל חסון, לשעבר בכיר בשב"כ.
האופוזיציונר היחידי של ליברמן הוא ליברמן עצמו.
על פיו ישקו כל הדברים וכל מי שלא מתאים לו - יישק לו.

חברו הטוב של אולמרט

סולם הערכים האידיאולוגי מבית מדרשו של ליברמן מבוסס בעיקרו על אינטרסים קצרי מועד שעומדים לעיתים בניגוד גמור למצעה של המפלגה שחובר בידי ליברמן בכבודו ובעצמו.
כך, למשל, החליט בשעתו ליברמן הקיצוני ימני להציל את הקואליציה הקורסת של חברו הטוב אהוד אולמרט המקשר השמאלי ולהצטרף לממשלתו. העובדה שאולמרט רוצה לחלק את ירושלים שעומדת על ראש שמחתו של ליברמן ולפנות ישובים ביהודה ושומרון, בהם נוקדים - היישוב שבו מתגורר ליברמן לא הפריעה לו במיוחד.
לאולמרט ולליברמן יש גם רקע משותף שאינו מחמיא במיוחד.
שניהם נחקרים סידרתיים במשטרה בחשד לביצוע עבירות פליליות. שניהם השתלחו במשטרה בהזדמנויות שונות במטרה להפחיד את החוקרים שלא חדלו להתעניין ולחקור כיצד עלה בידיהם של אולמרט וליברמן להתעשר במהלך שירותם הציבורי.
אומ"ץ הזדרזה להגיש אז עתירה לבג"צ באמצעות עורך הדין בועז ארד במטרה שהמשטרה תגלה את מהות החשדות שקיימים נגד ליברמן לפני שחברי הכנסת יתבקשו לאשר את צירופו של ליברמן לממשלה, אך לצערנו העתירה נדחתה.
לאולמרט לא הפריע כלל להיענות לבקשתו של ליברמן ולמנותו לשר לעניינים אסטרטגיים שנחשף למידע מסווג סודי ביותר.
לתנועת אומ"ץ דווקא הפריע מאוד שסודותיה הכמוסים ביותר של המדינה נחשפים בפני ליברמן בגלל רמתו המוסרית השנויה במחלוקת וקשריו העסקיים הבינלאומיים העלומים.
התרענו כך בשעתו בפני היועץ המשפטי לממשלה ובפני גורמים נוספים והובהר לנו שליברמן קיבל סיווג ביטחוני גבוה כאשר כיהן כמנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופה שבה כיהן ביבי כראש הממשלה.
כבר באותה תקופה ניתן היה ללמוד על אופיו חסר המעצורים ויושרו המפוקפק של ליברמן שלא השתנה בהרבה מאז שהיה בצעירותו שומר בארים.

סטירה לליברמן

לא הייתה לו בעיה לעשות מעשה נבלה ולהעליל עלילה זדונית מלווה בהשמצות על מנהל לשכת ראש הממשלה דאז פנחס (פיני) פישלר, כיום עורך דין מוערך.
פישלר שילם את המחיר ונאלץ לפרוש רק משום שלא היה מוכן להיות "יס מאן" של ליברמן ולציית גם להנחיות בלתי חוקיות או בלתי ראויות.
ביבי לא מחה בידו של ליברמן. פישלר ניהל מערכה ציבורית ומשפטית מוצלחת לטיהור שמו. הפנקס נשאר פתוח אחרי שהיד רשמה.
ליברמן בעל האגו המנופח החליט לנצל את גלי העלייה הגדולים מברית המועצות המתפצלת, פרש מן הליכוד ופתח לו בקריירה פוליטית עצמאית שבמהלכה כיהן כשר התחבורה וכשר התשתיות, שני משרדים בעלי אופציות כלכליות.
בבחירות הקודמות שבהן נחל הליכוד מפלה צורבת גבר עליו ביבי במנדט אחד בלבד והחמיץ את תפקיד ראש האופוזיציה.
ליברמן שידר אז שהוא ראוי יותר מביבי להיות בבוא העת ראש הממשלה וציפה לסיום הקריירה הפוליטית של הבוס לשעבר.
ביבי נכשל בתפקיד שוטף של ראש אופוזיציה אבל הוכיח שקדנות רבה בבניית האלטרנטיבה לקדימה.
אין ספק שצירופם של בני בגין ושל מועמדים אטרקטיביים אחרים לרשימת הליכוד מהווה סטירה על לחיו הפוליטית הימנית של ליברמן.
אבל לא איש כליברמן יגיש את לחיו הפוליטית השנייה.

רומן ליברמן-פרידמן

גם ליברמן מכין רשימת כוכבים משלו ללא כל צורך להתמודד בפריימריז. אחרי שהוא צירף כבר את שגריר ישראל לשעבר בארה"ב דני אילון, מבקש עכשיו ליברמן לצרף לא פחות ולא יותר מאשר את שר המשפטים הנוכחי פרופ' דניאל פרידמן שלא מתמודד ברשימת קדימה.
ציפי לבני, ששימשה באחרונה שומרת ראשו של פרידמן במו"מ הכושל להקמת ממשלה בראשותה, החלה להתנער ממנו בימים האחרונים.
אולמרט הביא את פרידמן לחיים הפוליטיים כדי שישרת את האינטרסים שלו ויתעמת עם המערכת המשפטית, ולליברמן מתאים בהחלט לאפשר לפרידמן להמשיך במלאכתו הבזויה.
אם פרידמן יפול ברשתו של ליברמן הוא עשוי להתנות את הצטרפותו לממשלה בראשותו של נתניהו,  בהמשך כהונתו של פרידמן כשר המשפטים - על כל המשתמע מכך.
למרות הפער הצפוי על-פי הסקרים בין הליכוד ל"ישראל ביתנו" בתוצאות הבחירות הקרובות, לליברמן יש חלום גדול להתמנות כשר הביטחון הבא של מדינת ישראל למרות שלנתניהו יש מועמדים בעלי עבר ביטחוני עשיר.
ליברמן לא יכול להתמנות כשר לביטחון פנים מאחר שתלויות ועומדות נגדו עדיין חקירות משטרתיות.
משום כך הוא חותר עתה להיות שר ביטחון החוץ ואנחנו עלולים לשלם מחיר כבד.
ביבי, ראה הוזהרת!

לדף קודם  /  לראש הדף
 
חברים כותבים
הספדים לאריה אבנרי
מאמרים
דוח שבועי - מאת אריה אבנרי
ספרים
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.