הערת אזהרה
חיים - רימון רסס (59)
27/03/2010

במוקדם או במאוחר תבין לבני שיועץ הסתרים רמון אינו לוויתן, אלא נחש ארסי מי שמגדל נחש צפע, סופו שיצטרך לשבת בעל כורחו בחדר אטום מחשש שהנחש יכיש אותו וימתין לצפירת הרגעה.
 
מעשה הנבלה שעשה באחרונה חבר הכנסת לשעבר חיים רמון, המשמש כיו"ר מועצת קדימה, כאשר נפגש עם אישים בכירים מהרשות הפלשתינית והסית אותם שלא לחדש את המשא-ומתן לחתימת הסכם שלום עם ישראל, בנימוק שהרשות הפלשתינית לא תצא נשכרת מכך מאחר שפניה של ממשלת נתניהו אינם לשלום.
רמון הכחיש אומנם את האשמה החמורה המיוחסת לו וטען שלא היו דברים מעולם, אבל מאחר שהוא מסוכסך עם האמת מקדמא דנן, אני לא קונה את הכחשתו. בכלל כעיקרון לא הייתי קונה ממנו אפילו מכונית חדשה שהגיעה ישר מהנמל.
חלפו עברו הימים שבהם הענקתי אשראי לשרי משפטים לשעבר מהדגם של חיים רמון, שהיו מופקדים על אכיפת החוק לאזרחי המדינה והקניית כללי מינהל תקין לשירות הציבורי, אך נמנעו מלאכוף אותו באורח אישי.
על רשימה זו נמנו, בין השאר, אברהם שריר, צחי הנגבי, יעקב נאמן ודניאל פרידמן שנמנו על "לקוחותיה" של אומ"ץ.
בשלב זה לא ברור אם יו"ר קדימה ציפי לבני הייתה בסוד מבצע השטנה וההסתה האנטי-ממלכתית של יועץ הסתרים שלה. שתיקתה הלא רועמת של לבני אינה מדברת לשבחה, מה גם שהיא נמנעה מלהסתייג מהמהלך האחרון של רמון.
לעומת זאת, אין לי כמעט ספק שיש תיאום סמוי בשורה של תחומים בין רמון לבין יו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק בכוונתם לסלק בהקדם ככל שניתן את ראש הממשלה בנימין נתניהו מתפקידו ולהביא לבחירתה של ציפי לבני.
איציק, חתרנית בלתי-נלאית בעלת דיפלומה של הצטיינות יתר, חותרת ללא לאות לרשת את הנשיא המכהן שמעון פרס ומבינה שרק ראש ממשלה מקדימה יוכל לסייע לה להגשים את חלום חייה. לא בכדי הכריזה לפני כמה ימים איציק, בעת שנלוותה אל לבני לכמה פגישות בינלאומיות עם מדינאים זרים: "לבני תהיה ראש הממשלה הבאה של ישראל".

אחד בפה הגדול ואחד בלב הסמוי

בסתר ליבה מעוניינת איציק דווקא בשובו מחדש לכס ראש הממשלה של חברה הטוב אהוד אולמרט, שגילה לה בשעתו, לדבריה, שפרס הבטיח לו שיכהן כנשיא המדינה חצי קדנציה בלבד והזמן הולך וקרב.
איציק שכחה לציין, שחיים רמון, יועץ הסתרים של לבני וקבלן השיפוצים שלה, מיועד גם הוא לתפקיד מרכזי בשלטון החדש ולאחר מכן מתכוונים רמון והיא לחלק ביניהם את השלל ולאגוף את לבני.
רמון נאם בשעתו בוועידת מפלגת העבודה את נאום הלווייתנים, שהפך למותג במפלגה שממנה פרש יחד עם שמעון פרס ודליה איציק כדי לחבור לאריאל שרון בהקמת קדימה. במוקדם או במאוחר תבין לבני שיועץ הסתרים רמון אינו לוויתן, אלא נחש ארסי. מי שמגדל נחש צפע, סופו שיצטרך לשבת בעל כורחו בחדר אטום מחשש שהנחש יכיש אותו וימתין לצפירת הרגעה.
רמון הוא גם רב-אמן ברקיחת תרגילים מסריחים מאחורי הקלעים יחד עם אישים פוליטיים הבנויים בצלמו ודמותו מסוגו של חברו הטוב אריה דרעי.
החיוך המצודד של חבר הכנסת לשעבר חיים רמון, המתודלק על-ידי עורמת רחוב שהוא רכש בילדותו בשטח הגדול ביפו, מטעה לחשוב שהמדובר הוא בפוליטיקאי עתיר ניסיון ובעל חזון מדיני שמעד בנשיקה צרפתית אקראית וכולנו אזרחי המדינה מפסידים, כביכול, בגלל פרישתו מהחיים הציבוריים.
תנוח דעתכם: רמון הפך אומנם לפני כמה חודשים באופן פורמלי לאיש עסקים שעושה לביתו בגלוי אבל ממשיך לבחוש בקדחת הפוליטית ולנסות להגשים את חלום חייו ליצור מפץ פוליטי שיטרוף את כל הקלפים. העובדה ששני מפצים פוליטיים שלו מונחים על שרטון.
בדרך למפץ הבא, שכרוך בהפלתו של נתניהו, זקוק רמון לתקשורת אוהדת, שאותה אמור לספק לו בנדיבות רבה הבעלים של ידיעות אחרונות, חברו הטוב, נוני מוזס.
ידיעות אחרונות העניק לרמון הגנה תקשורתית היקפית בתקופה שבה הסתבך בהטרדה מינית והפך אותו לקדוש מעונה דין. (חבר קרוב אחר של מוזס ושל רמון, ראש הממשלה לשעבר המגה מושחת אהוד אולמרט, העומד בימים אלה לדין פלילי זוכה גם הוא לגיבוי נלוז מהעיתון של המדינה).
מוזס ביקש וקיבל באחרונה מרמון מקדמה, כאשר הכתב הפרלמנטרי של הארץ צבי זרחיה, חשף השבוע במוסף הכלכלי "דה מרקר", שרמון פועל לקידום הצעת חוק בכנסת שנועדה למנוע חלוקת חינם של החינמון: "ישראל היום".
בכך מתכוון רמון לסייע למוזס לבלום את העיתון של המיליארדר שלדון אדלסון שמדיר שינה מעיניו. שכן "ישראל היום" פגע כבר בהכנסותיו השוטפות של ידיעות אחרונות ושחק את שוויה של הקבוצה התקשורתית הגדולה במדינה ומוזס לא יכול להרשות לעצמו להבליג יותר.
רמון היתמם כדרכו ואמר בתגובה, "מי שמקדם הצעות חוק הם חברי כנסת ואני לא חבר כנסת".
לשבחו של רמון יאמר, שהוא היה בין הראשונים שזיהה את הפוטנציאל שגלום בעיקרון של הון שלטון ועיתון, ושילב עסקים גלויים וסמויים בחייו הציבוריים שלא כולם נחשפו.
כך היה בעבר, כאשר היה רמון חבר כנסת מן המניין, בעל רישיון לעריכת דין, ובן בריתו דרעי מנהיג ש"ס באותה עת, שהיה כבר שר בממשלה, קישר אותו עם שני מיליונרים חרדים - וולף ורייך, מתורמי המפלגה, כדי שייטפל בהשקעותיהם בארץ תמורת שכר טירחה נאה.
רמון הציץ ולא נפגע וחבר מאוחר יותר אל גיסו לשעבר איש העסקים אפרים קונדה. מערכת הקשרים המתמשכת ביניהם לוטה בערפל.
רמון כיהן בשעתו כיו"ר ההסתדרות החדשה והכריז באוזני כל מי שהיה מוכן לשמוע, כי הוא בא לנקות אותה מקיני השחיתות. בדרך למילוי משימתו המדומה צירף רמון לקואליציה ההסתדרותית את מפלגת ש"ס, שהייתה אז בשיא שחיתותה והדביקה בה את החלקות הטובות שעדיין נותרו בהסתדרות.
עד היום לא ברור מדוע התאמץ כל-כך רמון באותה עת למכור חברות הסתדרות וותיקות מסוגן של כור, סולל בונה ושיכון עובדים, לאילי הון מקומיים וזרים במחירי מציאה.
בשעתו פורסם, כי אחד הרוכשים, טד אריסון, תרם לרשימתו של רמון אבל רמון הכחיש. הולך ומתמעט מספרם של אלה שמאמינים לרמון והוא הרוויח זאת באי-יושר.
בתקופתו של רמון נמכרו גם בקצב מזורז נכסי נדל"ן של ההסתדרות. אחד מאלה שחגגו היה לא אחר מאשר שמעון שבס, חברו הטוב של רמון, שעסק במכירת חלק מהנכסים והתעשר.
שבס הוליך שולל את ראש הממשלה המנוח יצחק רבין בשעה שכיהן כמנכ"ל משרדו, וביצע מאחורי גבו עבירות פליליות כדי לדאוג לרווחתו האישית. חבל שהוא נתן את הדין רק על חלק מהן.
תנועת אומ"ץ חרטה על דגלה את אי-התלות הפוליטית, המקפידה אומנם שלא להיות מעורבת במהלכים פוליטיים מסוג כלשהו. אבל איננו יכולים להיות אדישים בימים אלה למפץ הנוכחי שמבשל רמון יחד עם אהוד אולמרט, אריה דרעי, ושמעון שבס, שמתכננים את הקאמבק הפוליטי שלהם אחרי שהיו במדבר העסקי הפורח.
אין ספק שהדמות המרכזית במפץ תהיה מרטין שלאף, שגם נפשו נקעה משלטונו של נתניהו וללא ספק הוא ינסה לתמרן בעזרת כספו הרב את רמון ושותפיו לדבר עבירה פוליטית, כל אלה נמנים על עולי הרגל לטירתו בווינה.
שלאף בחש לאורך השנים במגעי השלום בין ישראל והרשות הפלשתינית, בצד פיתוח עסקי הימורים משני צידי הקו הירוק ביריחו ובאילת.
שמו של שלאף נקשר לפרשות השחיתות הגדולות של משפחת ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ואלה של אביגדור ליברמן. מאז שנחשף חלקו בהן נמנע שלאף מלהגיע ארצה ואת האינטרסים העסקיים והפוליטיים שלו מייצגים שמעון שבס ופרקליטו - עורך הדין דב ויסגלס.
(שר הביטחון אהוד ברק נהנה בשעתו מתרומות נדיבות לא חוקיות של שלאף לעמותות ברק ואפילו שתיקתו בחקירה המשטרתית של עורך הדין יצחק הרצוג, אז היועץ המשפטי של העמותות וכיום שר הרווחה, לא משכיחה אותן. מאז נוהר ברק מכל קירבה אל שלאף).

חבורת רמון תסתייע, כאמור, לדליה איציק

משום מה דוחקת איציק לקרן זווית ומתעלמת מהבדיקות שנערכות על-ידי כמה גורמים לגבי התנהלותה הלא תקינה בתקופה שבה כיהנה כיו"ר הכנסת, שמטילים צל על ישרותה. מאחורי הקלעים מתנהלים דברים מוזרים.
יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, חברת הכנסת שלי יחימוביץ, מעכבת מזה חצי שנה קבלת הכרעה בתלונה שאומ"ץ הגישה נגד חברת הכנסת איציק בגין שימוש בכספי ציבור לצרכיה הפרטיים.
התשובה הפורמלית שקיבלנו מחברת הכנסת יחימוביץ היא, שההודעה ממתינה להכרעתו של מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, שבודק נושאים אחרים של חשד לפגיעה בטוהר המידות על-ידי חברת הכנסת איציק.
משרד מבקר המדינה לא מזדרז משום מה לפרסם את הדוח. לפני כמה ימים פנתה אומ"ץ אל המבקר בשאלה מתי יש בדעתו לפרסם את הדוח על איציק.
במוקדם או במאוחר תחבור הזרזירה אל העורבים שיציבו מארבים לנתניהו כדי לעשות לו סיכול פוליטי ממוקד לטובת שלום אמת עם הפלשתינים, שגם ייטיב עם עסקי ההימורים של שלאף.

והארץ תשקוט אחר-כך 40 יום בלבד.
 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
חברים כותבים
הספדים לאריה אבנרי
מאמרים
דוח שבועי - מאת אריה אבנרי
ספרים
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.