הערת אזהרה
ציפי במאורת הנחשים (1)
15/10/2008

אני במקומה של לבני לא הייתי מקדים לחגוג בחול המועד אלא עורך צילום מצב במאורה כדי להיערך היטב לקראת ההכשות הצפויות בקרוב מאוד מכל עבר ומתחסן ליתר ביטחון בנסיוב מיוחד נגד ארס נחשים.

בשעה לא טובה ולא מוצלחת, זמן קצר ביותר לפני כניסת חג הסוכות, עלה בידי הנחש הפוליטי מהזן הנדיר, צחי הנגבי, לנסח הסכם בר"ת בין קדימה לבין העבודה שעשוי להגשים את חלום חייה של ציפי לבני לנעול את נעליה הגדולות של גולדה מאיר המנוחה, האישה היחידה שכיהנה עד כה בראש ממשלת ישראל.
אני במקומה של לבני לא הייתי מקדים לחגוג בחול המועד, אלא עורך צילום מצב במאורה כדי להיערך היטב לקראת ההכשות הצפויות בקרוב מאוד מכל עבר ומתחסן ליתר ביטחון בנסיוב מיוחד נגד ארס נחשים.
ההכשה הראשונה בתור צפויה לה מלשונו המתגלגלת של הנחש המתלמד, שאול מופז, שאגר כוחות בחופשה הפוליטית המגוחכת שלו ולא יהיה מוכן לבלוע את התואר: "השר הבכיר ביותר" שההסכם הנ"ל מעניק לברק. לבני עשויה להעניק לו את התואר "השר הבחיר ביותר" אבל הוא ידחה ללא ספק את ההצעה. אולי יסתפק בתואר "השר מספר 1 וחצי" (מספר 2 תפוס, כאמור, ע"י ברק).
המכיש הבא בתור הוא נחש הצפע, חיים רמון, בעל הלשון הצרפתית שינסה לחנוק אותך חניקת מוות מרוב אהבה בשליחותו של נחש הקוברה ראש הממשלה, אהוד אולמרט. בשלב הראשון יסתפק רמון בתואר הכבוד של המשנה, יציע עצמו לתפקידי פינוי ובינוי בהתנחלויות ולמגעים עלומים עם הפלשתינים, וכמובן לבלום בתחום המדיני את שנוא נפשו ברק.
במשימה הנחשית האחרונה נגד ברק תיווצר זהות אינטרסים זמנית בין לבני לבין אולמרט. אבל הכל בעירבון מוגבל מאוד. בשלב השני ינסה רמון לסייע לנחש המשקפיים, חברו שר המשפטים פרופ' דניאל פרדימן, שנחלב ע"י ברק ולבני. אפשר לסמוך על רמון שיספק לפרידמן ארס רזרבי.
אני הייתי פוקח עין על נחש השפיפון, שר האוצר רוני בר-און, בעל הפה-הגדול שלוחש מאז שהופקדה בידיו קופת המדינה. הנאמנות שלו לא סחירה בבורסה והוא עלול להכיש.
אי-אפשר לשכוח את נחשת האפעה, יו"ר הכנסת דליה איציק, שנהגה בממלכתיות מזויפת כאשר נמנעה מלתמוך בך או במופז בהתמודדות האחרונה. איציק רוצה לרשת בתקופת כהונתה של הממשלה החדשה בראשותה של לבני את הנחש הקשיש, הנשיא שמעון פרס.
אם המשימה הזו לא תעלה בידה, היא תכיש ללא ספק את צרתה לבני במועד המתאים כדי לסלול לעצמה את הדרך לתפקיד הנחשק של ראש הממשלה. איציק לא תתנגד להיות גולדה.

נחש הממבה
מי שיקבע את מועד סיומה של ממשלת לבני יהיה נחש הממבה ברק שהכין לעצמו את תפקיד ראש האופוזיציה. הכשתו תהיה הכשת מוות לממשלת לבני ואפילו אמצעי ההחייאה של הנגבי כבר לא יועילו.
הנגבי הוא דייר ותיק במאורת הנחשים, למרות שכיום אינו שר בממשלה וכנראה לא יצורף לממשלתה של לבני כל עוד שלא הסתיים משפטו הפלילי.
אני נזכר שבזמנו ניסה צחי הנגבי להמריץ אותי בחשאי לפעול לבלימתו של אהוד אולמרט שטיפס כבר על השלבים העליונים של הסולם הפוליטי. כשאולמרט נבחר לראש הממשלה הפך הנגבי את עורו הנחשי ושימש נושא כליו ואחד ממאבטחיו הפוליטיים. כשאולמרט החל להתדרדר במדרון הנגבי בעט בו בגלוי. לידיעת לבני, הנגבי הנו נחש מועד על כל המשתמע מכך.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
חברים כותבים
הספדים לאריה אבנרי
מאמרים
דוח שבועי - מאת אריה אבנרי
ספרים
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.